וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זליגת נשק כימי? הממשלה צמצמה חלקה בתרגול העורף

20.5.2013 / 10:31

משרדי הממשלה הודיעו כי בשל השתתפות בתרגיל קודם, הם מבקשים להקטין מעורבותם בתרגיל היערכות לאומית. פיקוד העורף: "ראינו מה קרה במלחמת לבנון השנייה כשלא היינו מוכנים"

למרות רוחות המלחמה והסכנה מפני תקיפה של ישראל, הוחלט לאחרונה במשרד להגנת העורף לצמצם את מעורבות משרדי הממשלה בתרגיל היערכות לאומי – וזאת לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה. גורמים בפיקוד העורף ביקרו את ההחלטה: "התרגיל נועד לסנכרן בין משרדי הממשלה למערכות השונות וברוח התקופה זה נחוץ שבעתיים".

ההחלטה של המשרד להגנת העורף "לכווץ" השנה את תרגיל העורף הלאומי נעוצה בתלונות מצד משרדי הממשלה, שטענו כי העומס עליהם כבד מאחר וכבר השתתפו בתרגיל רעידות האדמה הלאומי. בשל כך, אלה ביקשו לצמצם משמעותית את מעורבותם בתרגיל הנוסף, שמעתה לא יכונה "נקודת מפנה 7" אלא "איתן 1". בצבא לא ראו את הצמצום הזה בעין יפה, במיוחד בגלל הצורך לתאם בין הגופים על רקע האפשרות למתקפת טילים. "ראינו מה קרה במלחמת לבנון השנייה כשמשרדי הממשלה לא היו מוכנים. שימור הידע, העברתו ותחקור הפערים בתרגילים חשובים מאין כמוהם - בטח על רקע המתיחות מול חיזבאללה, סוריה ואיראן. לא בכדי החליט אלוף פיקוד העורף להכריז על שנת 2013 כשנת הנשק הלא קונבנציונלי", טענו בפיקוד העורף.

מדובר צה"ל נמסר כי מדובר "באירוע שתוכנן זמן רב מראש ואשר נמצא בגרף האימונים המטכ"לי על פי התכנון השנתי. בפיקוד העורף נבחר בכל שנה נושא מקצועי אחר אשר בו מתמקדים במהלך ההשתלמות הלימודית".

תרגיל תפעול ארוע בו מתרסק מטוס נוסעים ושמעורב בו חומרים מסוכנים במסגרת תרגיל מוכנות העורף נקודת מפנה 5 בתחנת הכוח רידינג, יוני 2011. נמרוד סונדרס
"נקודת מפנה 7" לא ייקרה. תרגיל נקודת מפנה 5/נמרוד סונדרס

בתוך כך יעמוד הבוקר אלוף פיקוד העורף אייל אייזנברג בראש יום עיון מטכ"לי בנושא נשק לא קונבנציונלי במהלכו יעסקו קצינים בכירים, מפקדי יחידות מטכ"ליות ונציגים ממשרדי ממשלה וגורמי ביטחון באיומים על ישראל, רמת המוכנות וההיערכות השונה לתקיפה בנשק ביולוגי וכימי. גורם במשרד להגנת העורף, אמר בשיחה עם וואלה! כי מדובר ביום עיון שמטרתו להסביר מה מאיים על מדינת ישראל ואילו פעולות צה"ל ינקוט במידה ותהיה התקפה כימית על ישראל. "גדודי האב"כ יציגו את סדרת הפעולות שהם מבצעים מהרגע שהוכרז השימוש בנשק כימי או ביולוגי", הוסיף.

בצה"ל פועלים מספר גדודי אב"כ שמטרתם להגיע לאירועים שונים בהם נעשה שימוש בנשק כימי וביולוגי ולטהר אותם. בנוסף לכך, גם למד"א ולשירותי כיבוי האש קיימות יכולות נקודתיות לפעול בתנאים מהסוג הזה. "הסבירות לשימוש בנשק לא קונבנציונלי לא השתנתה מהשנה שעברה מאחר ונשיא סוריה בשאר אסד שומר על הנשק הזה. החשש הוא שהחומר יגיע לידי ארגוני הטרור שפועלים כיום בסוריה ואז מדובר בסיפור אחר", אמר. הגורם הזהיר כי המשאבים שיש בידי ישראל על מנת להתמודד מול נשק כימי או ביולוגי הם מוגבלים מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully