וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: סין ערכה ניסוי בטיל המסוגל להשמיד לוויינים

16.5.2013 / 0:10

בממשל האמריקני הביעו דאגה מהניסיונות של בייג'ינג לשפר את יכולות החלל שלה. סין היא המדינה השנייה, אחרי ארה"ב, שהצליחה לשגר לחלל טיל לגובה 10 אלפים קילומטרים

הממשל האמריקני מאמין כי טיל ששיגרה השבוע סין מחוץ לאטמוספירה של כדור הארץ, היה למעשה ניסוי לבחינת יכולות של טיל מיירט, שבעתיד יהיה מסוגל לפגוע בלוויינים אשר חגים סביב כדור הארץ – כך מסר אמש (רביעי) גורם במשרד ההגנה האמריקני. לדברי ג'ונתן מקדוול ממרכז הרווארד-סמיתסוניאן לאסטרופיזיקה שבמסצ'וסטס, הטיל שוגר לגובה 10 אלפים קילומטרים. מקדוול ציין כי בשנות ה-60 ארצות הברית ערכה ניסוי דומה שבמהלכו שוגר טיל לשכבת המגנטוספירה.

שיגור טיל ממתקן השיגור שיאנג בסין ב-2008. AP
שיגור טיל ממתקן שיאנג ב-2008/AP

הרשויות בסין טענו כי הטיל, ששוגר ביום שני ממתקן השיגור שיאנג שבמערב סין, נועד לביצוע מחקר אודות שכבת המגנטוספירה של כדור הארץ. מנגד, גורמים במשרד ההגנה האמריקני מסרו כי מדובר בטיל שניתן יהי בעתיד לעשות בו שימוש להשמדת לוויינים ולהסטתם ממסלולם. "מדובר בטיל שאנו מאמינים כי הוא תוכנן כך שיוכל להתביית על לוויינים אשר חגים סביב כדור הארץ", אמר הבכיר האמריקני.

יו"ר ועדת המודיעין בקונגרס האמריקני, מייק רוג'רס, סירב להתייחס לניסוי הסיני, אך ציין כי סין נוקטת צעדים אגרסיביים בנוגע לחלל החיצון. "זה מדאיג מאוד", אמר רוג'רס. בוושינגטון מודאגים מהניסיונות של סין לשפר את יכולות השיגור שלה לחלל. ב-2007 שיגרה בייג'ינג טיל לחלל והשמידה לוויין ישן אשר פעילותו הופסקה. הפיצוץ בחלל החיצון הותיר פסולת חלל רבה.

דוח של הפנטגון: סין משפרת את יכולותיה

לדברי מקדוול, עד כה ארצות הברית הייתה המדינה היחידה ששיגרה לחלל טילים לטווח הגדול מ-10 אלפים קילומטרים. לפני שיגור הטיל ביום שני, סין שיגרה לחלל טילים לטווח של עד 2,000 קילומטרים. מקדוול ציין כי סין הצליחה בעבר לשגר לירח גשושית חלל. רוב הניסויים שנערכו בשיגור טילים לחלל היו לטווח של עד 1,500 קילומטרים, אולם בשנת 1976 סוכנות החלל האמריקנית נאס"א ומרכז המחקר שבו הוא מועסק, שיגרו יחדיו טיל לגובה 10,280 קילומטרים, לביצוע ניסוי שכלל שימוש בשעון אטומי.

תת-שר ההגנה האמריקני, אשטון קרטר, אמר בשבוע שעבר כי הממשל האמריקני פועל זה זמן רב להגן על הלוויינים שהיא מפעילה סביב כדור הארץ וכן לפתח דרכים לניטור יכולות החלל של יריבותיה. בשבוע שעבר פרסם הפנטגון האמריקני דוח בן 83 עמודים בנושא פיתוחים צבאיים של סין המצביע על הגדלת יכולות החלל שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully