וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשוד מ"בית הזוועות" כופר באשמה: "לא מפלצת"

פרקליטיו של אריאל קסטרו, החשוד שכלא ואנס שלוש צעירות בביתו במשך כעשור, אמרו שהוא "מחויב לרווחת בתו הקטנה", שנולדה בשבי. "אמרו עליו דברים נוראיים, והמשפט טרם החל"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

עורכי דינו של אריאל קסטרו, החשוד שחטף, כלא ואנס שלוש צעירות בבית הזוועות באוהיו במשך כעשור, אמרו היום (רביעי) כי הוא כופר בהאשמות נגדו. "מהתקשורת עולה תמונה כאילו הוא מפלצת, זה לא הרושם שקיבלתי במשך שלוש שעות של שיחות איתו", אמר אחד מפרקליטיו, קרייג ווינטראוב בראיון לתחנת טלוויזיה מקומית בארה"ב. קסטרו עצור בערבות של שמונה מיליון דולרים, תחת שמירה קפדנית מחשש שינסה לשים קץ לחייו. "אין לו גישה לטלוויזיה, רדיו או עיתונים", אמר חבר אחר בצוות ההגנה של קסטרו. "הוא מבודד לחלוטין מהחברה".

אריאל קסטרו מואשם בחטיפת וכליאת שלוש נערות. רויטרס
"מנותק לחלוטין מהחברה". קסטרו/רויטרס

קסטרו חשוד בחטיפתן של מישל נייט ב-2002, אמנדה ברי ב-2003 וג'ינה דה-חזוס ב-2004. אחר כך, על פי החשד, הוא החזיק אותן בשבי בביתו שבקליבלנד, שם על פי דיווחים אנס אותן, ואף כפה עליהן לעבור הפלה מספר פעמים. בדיקות DNA הוכיחו כי הוא אביה של ילדה שנולדה לברי בשבי בשנת 2006.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אם אנשים חושבים שדאגתו לבתו מנותקת ממה שהוא עשה לכאורה, אז אנשים פשוט צריכים להתמודד עם זה". ברי ובתה הקטנה שנולדה בשבי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קסטרו מחויב לחלוטין לרווחתה ולעתידה של בתו, אותה הוא אוהב מאוד", אמרו עורכי הדין. "אם אנשים מוצאים שזה מנותק ממה שהוא עשה לכאורה, אז אנשים פשוט צריכים להתמודד עם זה. אנחנו פשוט יודעים איך הוא חש כלפי ילדתו הקטנה".

צוות ההגנה של קסטרו הוסיף כי יתכן שיבקש להעביר את מקום הדיונים כדי לזכות במשפט הוגן. "התקשורת רוצה לקפוץ למסקנות, וכל האנשים בקהילה אומרים על קסטרו דברים נוראיים. ואנחנו אפילו לא בתחילת ההליך המשפטי".

מוקדם יותר היום דווח כי שתיים מתוך שלוש הנשים שהוחזקו בשבי במשך יזדקקו לטיפול רפואי מתמשך – כך מסרו שני גורמים המקורבים לחקירת האירוע. דה חזוס ונייט סבלו מתת תזונה חמורה ויזדקקו לטיפול ארוך טווח לפציעותיהן, בהן פגיעה בשמיעתן ונזקים למפרקים ולשרירים. על פי הדיווח, קסטרו פגע פחות בחטופה השלישית, אמנדה ברי.

ביתו של חוטף הנשים אריאל קסטרו בעיר קליבלנד, אוהיו. AP
העינויים שעברו שלוש החטופות הם "בלתי נתפשים". ביתו של קסטרו/AP

התובע הכללי של מחוז קויאהוגה במדינת אוהיו, טימותי מקגינטי חשף בסוף השבוע כי "חוטף הילדות הפעיל חדר עינויים ובית כלא פרטי בלב העיר". הוא הוסיף כי העינויים שעברו שלוש החטופות הם "בלתי נתפשים". התובע מסר כי קסטרו יואשם ברצח בנסיבות מחמירות, משום שעל פי החשד הוא הכה את החטופות עד שהן עברו הפלה טבעית, לאחר שהרו בשבי. באוהיו קיים עונש מוות על הריגה מכוונת של עובר. על פי עדותה של נייט במשטרה, קסטרו גרם לה להפיל לפחות חמש פעמים, לאחר שהרעיב אותה כל פעם במשך כשבועיים והכה אותה באגרופים בבטנה.

שלשום שודרו לראשונה ברשת CNN תמונות מביתו של קסטרו. בחצר הבית שבה שרר אי סדר והתגלה ציוד רב כולל סלילים של חוטי תיל ושרשראות ברזל. כתבת הרשת סיפרה כי ייתכן שהסלילים והשרשראות שימשו את קסטרו במהלך מעשי העינויים. כמו כן נמצאו שם כמה זוגות אופניים וכן עמוד כדורסל לילדים. בתמונה אחרת שפורסמה ישנה מראה שקסטרו הצמיד לדלת האחורית של ביתו, ככל הנראה כדי שיוכל לפקח על מי שמגיע לביתו מהרחוב. קסטרו לא הסתפק בכך, והוא אטם את חלונות ביתו בצד הפונה לחצר האחורית, ככל הנראה כדי להסתיר מעיני העוברים ושבים את מה שהתרחש בתוך הבית. לדברי השכן שתיעד את החצר, קסטרו החל לגדר את חצר הבית, אך הוא לא סיים את המלאכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully