וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרודן הפיל את הרשת - כדי שלא ייראה נופל מסוס

סרטון שתיעד את הרגע המביך של נשיא טורקמניסטן במהלך מרוץ עלה לרשת והפך ללהיט ויראלי - אבל אז הממשלה פשוט האטה בצורה קיצונית את האינטרנט בכל המדינה

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

מה עושים כשהנשיא מושפל מול המצלמות והסרטון שמתעד את הרגע הופך ללהיט ויראלי? זו הדילמה שבה התחבטו שלטונות טורקמניסטן, לאחר שהנשיא, גורבנגולי ברדימוחמדוב בן ה-55, השתתף במרוץ סוסים ונפל מהסוס בצורה מביכה מאוד.

סרטון שמתעד את הפדיחה צולם על ידי גולש אנונימי שהיה במקום, הועלה ליוטיוב והפך מיד ללהיט ויראלי, עם מעל ל-200 אלף צפיות בשעות ספורות. אלא שאזרחי המדינה האסייתית התחילו להרגיש פתאום האטה משמעותית במהירות הגלישה באינטרנט בכל רחבי המדינה, והתקשו מאוד להכנס לאתרי שיתוף כמו יוטיוב או אפילו פייסבוק. השלטונות גם ביצעו בדיקות במחשבים, טאבלטים וטלפונים ניידים של נוסעים שהגיעו מאפגניסטן למדינה כדי לוודא שלאף אחד מהם אין עותק של הסרטון. על כל כלי התקשורת במדינה נאסר לשדר את הסרטון או אפילו לדווח עליו. במקום זאם הם דיווחו על כך שסוס בבעלותו ניצח במרוץ והעניק לו פרס בשווי של 11 מיליון דולר, אותם תרם לצדקה.

זו אינה הפעם הראשונה שהנשיא עולה לכותרות בניסיונות לפגוע בחופש הדיבור. לפני כשנתיים הוא הורה לפרק את מרבית צלחות הלווין מגגות הבניינים בבירה אשגבט, מפני שהן מכוערות, כלשונו, ו"פוגמות ברצף הארכיטקטוני של הנוף העירוני הנאה".

ברדימוחמדוב ירש את השלטון בטורקמניסטן ב-2006, עם מותו של השליט האקסצנטרי ספרמוראט ניאזוב, ששלט במדינה מיום הקמתה והנהיג בה פולחן אישיות יוצא דופן, במסגרתו אף נקראו חודשי השנה על שם בני משפחתו. מבקריו של ברדימוחמדוב מאשימים כי הוא כבר הספיק למסד במדינה פולחן אישיות לא פחות מטורף משל קודמו.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully