וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שארדואן ישלם פיצויים

27.4.2013 / 16:29

למה צריכה ישראל להתנצל בפני מישהו - כל שכן מי שכופר בזכות קיומה - על מימוש זכותה להגנה עצמית? כלב מאיירס במכתב פתוח לנתניהו: פיצויים לטורקיה - לא מכספי המסים שלי

כבוד ראש הממשלה, אם אנחנו צריכים להתנצל על כל סוגי ההגנה העומדים לרשותנו - הגנה קדמית, אקטיבית, ופאסיבית - איזה סוג של הגנה עצמית נשארת לנו? נדמה שהתנהגותך לאחרונה בפרשת טורקיה אינה מחזקת את הבטחון שלנו אלא פוגעת בו.

השבוע החלו דיוני הפיצויים עם טורקיה שנולדו בעקבות ההתנצלות על אירועי משט המרמרה. אני מתנגד בחריפות לכך שמתוך כספי המסים שלי, ממשלת ישראל תשלם פיצויים למשפחות של מי שתקף את חיילינו. מדובר במהלך חסר כל היגיון מוסרי. אם כבר מישהו במדינת ישראל צריך להתנצל ולשלם פיצויים לאותן משפחות, זה מי שעודד את הפעילות הנבזית של נוסעי המרמרה, כמו האזרחית ח"כ חנין זועבי. אני דורש שהיא תיקח אחריות על מעשיה ותשלם פיצויים מכיסה ולא מכיסי.

אדוני ראש הממשלה, נבחרת על בסיס הבטחתך לחזק את ביטחון מדינת ישראל, והבטחת לא להיכנע ללחצי מנהיגי מדינות אחרות, לרבות ארצות הברית. אם לא היית נענה בחיוב לבקשת הנשיא אובמה להתרפס בפני הטורקים, לא היית מאבד מאומה מתמיכת העם האמריקאי או מתמיכתם של חברי בית נבחריו. בטח שלא היית פוגע בשביעות הרצון של מי שהצביע לך בבחירות האחרונות.

שבועיים לפני שהתנצלת בשמנו מול ראש ממשלת טורקיה, הוא יצא מגדרו להשוות את הציונות לפשע נגד האנושות. הרי ברור לכולנו שהמדינה הקטנטונת שלנו סובבת במדינות איסלמיות שמדברות בשפת הכוח, ומקיימות תחרות ביניהן מי יכופף את ידינו ראשון.

אם אובמה היה חבר אמיתי

מה יצא לנו מהתנצלויות כאלה בשנים האחרונות? ניסו לשכנע אותנו שאם רק ניסוג ונפרק את ההגנה הקדמית שלנו באזורי החיץ, הן בלבנון והן ברצועת עזה, הדרך לשלום מובטחת לנו. אתה, מר נתניהו, השכלת להתנגד נחרצות למהלכים אלו מתוך הבנה שכל ויתור כזה רק יהווה עידוד לגורמים קיצוניים לתקוף אותנו. לצערנו, צדקת. תמורת כל נסיגה מן הסוג הזה, רכשנו "שלום" של מטר טילים.

לאחר שנים רבות של אימה, בצל סירנות של צבע אדום, כשהמצב כבר הפך לבלתי נסבל בעליל, מימשה ישראל את זכותה להגנה אקטיבית במבצע "עופרת יצוקה" לחיסול יכולת שיגור הטילים של חמאס. כבר אז, מר ארדואן וחבריו בליגה הערבית ובאו"ם, הגדירו את זכותנו להגנה עצמית "פשע נגד האנושות".

מי שמגדיר את זכותנו להגנה קדמית ואקטיבית פשע נוראי, אומר במילים אחרות שאין למדינת היהודים זכות קיום בכלל. מכיוון שכך, ברור שקולות אלו יתנגדו לקיומה של הגנה פסיבית, כגון סגר ימי. הרי, לא מעניין אותם שחיל הים הישראלי תפס כמה ספינות בדרכן מאיראן לעזה עם תכולה של מאות טונות תחמושת. זאת בדיוק המטרה, לקלף אט-אט כל שכבת ביטחון ממדינת היהודים, עד שניתן יהיה למחוק אותנו מהמפה אחת ולתמיד.

כיצד אפשר לבטל את הלגיטימיות של ההגנה העצמית הפסיבית, בעיניי העולם הנאור? כמובן, באמצעות תקיפה צבאית במסווה של משלוח הומניטרי. כשטורקיה שלחה מנמליה ספינה של פעילים חמושים במטרה לארוב לחיילינו ולתקוף אותם עם מוטות וסכינים, היא פתחה בהתקפה ישירה על מערך הביטחון שלנו. אם הנשיא אובמה היה חבר אמיתי, הוא היה דורש את התנצלותו של ארדואן כלפיך, ולא להיפך.

עוד שתי שאלות קצרות:

האם זה לא הציק לך, שביום שנענית לבקשת הנשיא אובמה להתנצל בפני ראש ממשלת טורקיה, חברך אובמה קרא לצעירינו להתנגד למדיניות שלך, וללחוץ עליך לוותר על אינטרסים חיוניים של מדינת ישראל? לי זה צרם.

והאם זה לא מציק לך כעת, שכאשר ממשלת ישראל מנהלת מו"מ על גובה הפיצויים למשפחות המרמרה, ראש ממשלת טורקיה נחוש בדעתו לתאם ביקור אצל מנהיגי החמאס בעזה, על אף התנגדותם החריפה של האמריקאים? לי זה צורם.

הכותב, עו"ד כלב מאיירס, הוא מייסד מכון ירושלים לצדק

לכל הטורים של כלב מאיירס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully