וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתרון הישראלי-אמריקאי לבעיית הפלסטינים בקלנדיה?

27.4.2013 / 9:34

מלבד ההמתנה הארוכה בתור לבדיקה הביטחונית, נתקלים תושבי רמאללה והאזור בעומסי תנועה כבדים בסביבת המחסום. כביש חדש, שנסלל במימון של ארה"ב ובתיאום עם ישראל, עשוי לסייע

תושבי רמאללה, וגם תושבי דרום הגדה המערבית הנוהגים להגיע לעיתים תכופות לעיר, מכירים מזמן את הסיוט המצפה להם בהגיעם לאזור מחסום קלנדיה, שמצפון לירושלים. מלבד ההמתנה הארוכה בתור לבדיקה הביטחונית הישראלית, נאלצים גם אלה מבין הנוסעים הממשיכים דרום-מזרחה, לכיוון בית לחם, חברון או יריחו, לעמוד בפקקי תנועה, בגלל העומס שנוצר באזור.

עימותים בין פלסטינים לכוחות הביטחון במעבר קלנדיה, בעת הפגנה לציון יום האדמה. עומר מירון
לא רק תורים ארוכים לבדיקה הביטחונית. קלנדיה/עומר מירון

ואולם, ייתכן שנמצא פתרון לבעייתם הסבוכה של הפלסטינים המתוסכלים. השבוע, החלו עבודות סלילתו של כביש חדש, שיכלול ככל הנראה גם מנהרה וגשר וצפוי להקל משמעותית על הנהגים ולצמצם באופן ניכר את עומסי התנועה במחסום הידוע לשמצה. הכביש (מספר 45) אמור לאפשר תנועה חופשית לפלסטינים המגיעים לרמאללה מכיוון דרום או יוצאים ממנה בכיוון צפון-מזרח (צומת אדם).

גם המתנחלים יהנו מהפרויקט

אך הכביש צפוי להוות פתרון הולם לא רק לתושבי הרשות הפלסטינית, אלא גם לתושבי האזור היהודים. הוא צפוי לשמש גם אוכלוסייה יהודית שתבקש לנסוע מכיוון כביש "עוקף רמאללה" לכביש 443 וההיפך, ובכך יקצר באופן משמעותי את זמן הנסיעה לציבור המתנחלים בעפרה, בית אל, שילה ויישובים נוספים לירושלים ולגבעת זאב. שר העבודות הציבוריות ברשות הפלסטינית אמר כי המימון של הפרויקט השאפתני ליד מחנה הפליטים קלנדיה, יגיע מסוכנות USAID השייכת לממשל בארה"ב וכי הוא נעשה בתיאום עם ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

כביש 45, שסלילתו נאמדת בכמה עשרות מיליוני שקלים, הינו רק חלק מתוכנית גדולה יותר של הסוכנות האמריקאית, לשיפור תשתיות הכבישים והמים בגדה. לפי שעה, לא ברור עדיין אם מדובר בשני נתיבים נפרדים, שאחד יגיע לכביש 443 (עטרות) ויוביל רק אוכלוסייה יהודית, בגלל האיסור על עליית פלסטינים לכביש 443 באותו קטע (גם כניסה לירושלים מצריכה אישורים מיוחדים), בעוד הנתיב השני יוביל לעיר רמאללה וממנה.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אף הקצה במהלך ביקורו האחרון סכום של 700 אלף דולר לטובת שיפור התשתיות הפלסטיניות. לעת עתה, שמים האמריקאים דגש על נושא המים, כמו קדיחת בארות דווקא בצפון הגדה (שם יש פחות מחסור במים בהשוואה לדרום) ועל הגברת כמות המים שמונפקת מהאדמה. זאת, על אף שאחת הבעיות המרכזיות שגורמות למצוקת המים, היא הצנרת העתיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully