וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס הבירה בשמיים: "דוחפים אנשים לאלכוהול חריף"

רונית אבידן-שינפלד

24.4.2013 / 1:30

בעקבות החלטת ועדת הכספים שלפיה המס על הבירה לא יירד ויישאר ברמתו הנוכחית, בגובה 4.19 שקלים לליטר, המבשלות ובעלי הברים מתוסכלים. "הם לא מבינים מה זו תרבות שתייה"

בעלי הברים והמבשלות זועמים: בעקבות החלטת ועדת הכספים, שלפיה המס על הבירה לא יירד ויישאר ברמתו הנוכחית, בגובה 4.19 שקל לליטר, יצרני בירה ובעלי מקומות בילוי שבהם נמכר המשקה הפופולרי מביעים תסכול עמוק. בשיחה עם וואלה! חדשות סיפרה מעיין בזק, מנהלת בר "הפיקוק" בתל אביב, כי "לבעל העסק אין ברירה אלא לספוג את העלות על מנת לא לפגוע בקהל הלקוחות שלו".

גם נחמן שלו, מנהל בר "האוטו" ברחוב אבן גבירול בעיר, העיד כי בעל הבר הוא שנאלץ לספוג את המחיר. לדבריו, "למכור היום בירה זה לא רווחי. אנחנו משתדלים למכור פחות בירה כי זה פשוט לא משתלם".

יוסי מאוטנר, הבעלים של הברים התל אביביים "המזג" וה"ביגי זי", ביקר אתמול (רביעי) יחד עם בעלי מבשלות בוועדת הכנסת. לדבריו, "בירה זה מוצר עממי, וכשהמחיר שלו עולה זה פוגע בעם, אבל החבר'ה האלה (חברי ועדת הכספים, ר.א.ש) לא מחוברים. הם לא מבינים מה זו תרבות שתייה. הם מתייחסים לבירות כאל משקה רע, ודווקא גורמים לכך שאנשים יעדיפו לקנות משקות אחרים כמו ערק, שהוא משקה הרבה יותר חזק מבירה אבל במצב של היום זול יותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"למכור היום בירה זה לא רווחי". בר "האוטו" בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד סיפר מאוטנר: "אצלנו העלאת המסים לא גרמה לשינוי גדול במחירים בגלל הצורה שבה הברים עובדים, אבל אין ספק שמדובר פה בפגיעה בתרבות השתייה". לטענתו, הנפגעים העיקריים מהחלטת ועדת הכספים הם בעלי המבשלות. "קהל תל אביבי צעיר לא יכול להרשות לעצמו היום לקנות בירות איכותיות. העלאת המסים פוגעת באותן מבשלות קטנות שמייצרות מוצר ישראלי אותנטי. אני מאוד רוצה למכור את אותן בירות בברים שלי, אבל העלאת המסים הופכת אותן ליקרות והקהל הישראלי הצעיר לא יכול להרשות לעצמו אותן, וזה חבל מאוד".

שגיב קרלבוים, מנכ"ל מבשלת נגב מקריית גת, הוסיף: "אין ספק שהעלאת המס השפיעה עלינו באופן ישיר וגרמה לבלימה משמעותית במכירות. רצינו ליצור מוצר ישראלי איכותי, ואנחנו נמצאים עכשיו בסכנת סגירה. הגענו לעסקים האלה מתוך האהבה לבירה ורצון לעשות בירה איכותית ולהביא אותה לקהל הישראלי. בנינו תכנית עסקית וידענו שייקח לנו כמה שנים עד שנחזיר את ההשקעה ונתחיל גם להרוויח, אבל בן לילה הכל נעצר".

"בשבילי בירה תמיד הזכירה סוג של שוויון הזדמנויות בלייני", סיפר יניב (גונדה) כתר מבר "הצינה" שברחוב בן יהודה בתל אביב, "משהו בסיסי שכל אחד יכול להרשות לעצמו". לדבריו, "להכפיל את המס על הבירה זה לפגוע בבליינים וגם בבעלי הברים. אנחנו הבליינים לא מיליונרים, אנחנו עובדים קשה מול הרישוי והלוגיסטיקה, ודרך הבירה הזאת אנחנו מתפרנסים ומפרנסים. גם ככה מכריחים אותנו להחזיק שומרים חמושים, להוציא היתרים שונים, ועוד ביורוקרטיה שונה ומשונה שעולה לנו עשרות אלפי שקלים. יש דרכים פחות מכאיבות לפגוע לנו בכרס הבירה הרכה מאשר להכפיל את המס עליה".

עוד על מס הבירה
ועדת הכספים הכריעה: המס על הבירה לא יירד

עדכון ראשון: 22:58

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully