וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחימוביץ' מצאה טעות בנאום לפיד: "בורות מכאיבה"

יו"ר האופוזיציה טענה כי כאשר הציג לפיד את גובה הגירעון בנאומו הוא טעה בשבעה מיליארד שקלים. "אין מילים לתאר את עומק המבוכה". החרדים: ניאבק בגזירות בכל תוקף

צילום: ערוץ הכנסת

(נאום לפיד בכנסת, אתמול)

יו"ר האופוזיציה, שלי יחימוביץ' תקפה הבוקר (שלישי) בחריפות בדף הפייסבוק שלה את שר האוצר, יאיר לפיד, על כך שטען אתמול כי הגירעון בתקציב המדינה עומד על 35 מיליארד שקלים, בעוד שלפי נתוני האוצר הוא עומד על 42 מיליארד שקלים. "הבדל של שבעה מיליארד שקלים הוא כל כך דרמטי לחיים של כולנו עד שאין לי כמעט מלים לתאר את עומק המבוכה", כתבה יחימוביץ'.

בניסיון להמחיש את עומק הטעות של לפיד, פירטה יחימוביץ' מה ניתן לעשות עם שבעה מיליארד שקלים. "שבעה מיליארד שקלים זה כל תקציב ההשכלה הגבוהה, כל תקציב בתי החולים, פי שלושה מתקציב משרד הכלכלה, פי 35 מתקציב התמיכה בעסקים הקטנים וזה אפילו פי שבע מהחוב של נוחי דנקנר לבנקים", הסבירה יחימוביץ'.

שלי יחימוביץ' במליאת הכנסת, אפריל 2013. טלי מאייר
"אין מילים לתאר את עומק המבוכה". יחימוביץ'/טלי מאייר

לטענת יחימוביץ', לא מדובר בטעות מקרית, וכי שר האוצר פשוט אינו מכיר את הנתונים. "תקציב המדינה הוא עניין רציני מדי בשביל טעויות בסדר גודל שכזה. עולה חשש כבד שכל תכניות לפיד מבוססות על מספרים מופרכים בלי שום קשר למציאות", כתבה יחימוביץ' לתומכיה. היא הוסיפה כי "כל מטרתן - להציג לציבור מציאות מדומיינת שבה, כמו שאמר לפיד היום, 'זה יבוא, זה יכאב, זה יילך'. המספרים האמיתיים מגלים, שתקציב לפיד-נתניהו אכן יבוא, הגזירות יכאבו עוד יותר, ולאזרחי ישראל לא יהיה לאן ללכת".

בסוף דבריה, קראה יו"ר האופוזיציה ללפיד "להתעשת ולהתחיל להציג לאזרחי ישראל את הנתונים האמיתיים שיעצבו כאן את חיינו". בנוסף, לא התאפקה ועקצה אותו כשכתבה: "תחליטו אתם מה זה, ומה יותר גרוע, כי אני לא מצליחה להחליט: האם זאת שגיאת ענק של לפיד או בורות מכאיבה, ומה מאכזב יותר".

ב"יש עתיד" דחו את הטענות של יחימוביץ' והסבירו ששר האוצר לא שגה, אלא דיבר על הגירעון השנתי למימון שכולל קבלת אשראי נטו. לדבריהם, גובה הגירעון הזה לשנת 2012, הגירעון עמו מתמודדת הממשלה הנוכחית, עומד על 34.6 מיליארד שקלים. "זהו המספר המקובל על בנק ישראל, על האוצר ועל ממשלת ישראל", אמרו במפלגה של לפיד, "הנתון אליו את התייחסת, ואשר התפרסם בחודש אפריל, מדבר על הגרעון המצטבר. זהו נתון אחר, שאינו קשור לנושא שעליו דיברת". בתגובה לפוסט שפירסמה יו"ר העבודה בפייסבוק כתבו ב"יש עתיד" תגובה לפיה " אין ספק שעשית את הטעות בתום לב, ונשמח להעביר לך את הנתונים האמתיים עליהם דיבר שר האוצר אתמול בכנסת. לתפיסתנו, חשוב מאוד שהתמונה הכלכלית תיפרש במלואה בפני יו"ר האופוזיציה, כדי ליצור דיון ציבורי ראוי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקף בנאומו את החרדים. לפיד בכניסה לישיבת הממשלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר התראיינה יחימוביץ' בתוכנית "מה בוער" בגלי צה"ל, וחרף העובדה כי פתחה חזית מול לפיד ברשת, טענה כי "אני לא מנהלת מלחמת פייסבוק. אני מנהלת מאבק אידיאולוגי על גורל המדינה, על העניים ועל כך שמעמד הביניים שלא יהיה הכספומט של המדינה". לדבריה, "מגיע שר אוצר עם תקציב גזירות בלתי נסבל, עם חיוך ושמן זית, ובמקום לקבל החלטות קשות השתלח השתלחות גרועה ומיושנת בחרדים". היא הוסיפה כי "צריך לשלב את החרדים בעולם העבודה, ולא לעמוד על במה ולהעליב. אין בזה טעם או תכלית".

אתמול, בנאומו של שר האוצר החדש בפתיחתו של מושב הקיץ של הכנסת, הוא תקף את המפלגות החרדיות כשאמר: "נחתתם מהמאדים? אתם לא הייתם שותפים לממשלה שיצרה פה את הגירעון? הגירעון הזה רשום על שמכם, אני רק צריך לפתור את הגירעון שאתם יצרתם, ואתם לא הייתם החברים הכי זולים בקואליציה".

אלי ישי מגיע לישיבת סיעת ש"ס , מרץ 2013. יואב דודקביץ'
" איך הצלחת לגלות תוך זמן קצר את מה שניסנו להסתיר ולהחביא תחת סעיפי בטחון שונים ומשונים ובעיקר מנופחים". ישי/יואב דודקביץ'

"או יאיר, כמעט הצלחנו להחביא את הגניבה"

חבר הכנסת משה גפני אמר (יהדות התורה) לעיתון החרדי "יתד נאמן" כי "הממשלה מתעתדת להשית גזירות על כלל הציבור וכמובן גזירות פרטניות שעלולות להביא על הציבור החרדי ומוסדותיו ואני נערכים לכל הנושאים הללו, ניאבק בכל התוקף". לדבריו, "זו אחת הקדנציות הקשות ביותר ובפרט הקיץ הקשה ביותר מבחינת הציבור החרדי וגם בציבור הכללי, אלא, שבציבור החרדי מדובר בנושא שהוא בציפור הנפש".

גם חבר הכנסת אלי ישי מש"ס התייחס לדבריו של לפיד בדף הפייסבוק שלו בסרקזם לא מבוטל. "חברים יקרים, שמעתי הערב את נאומו של לפיד. רציתי להתנצל בפניכם, כמו גם בפני יתר עם ישראל. אני אשם בגרעון של מדינת ישראל! לאורך השנים לקחתי, אני ובני משפחתי וכן שכני ומכרי כמו גם ייתר האוכלוסייה החרדית כספים שלא כדין מהקופה הציבורית. מי אתם חושבים ממן את הטיסות שלי לחו"ל? את מלונות החמש כוכבים בהן שוכנים החרדים כולם? המרצדס בכניסה? - על חשבונכם. יאיר ידידי, נאומך הזחוח והיהיר הביא אותי להתוודות על הכל. איך הצלחת לגלות תוך זמן קצר את מה שניסנו להסתיר ולהחביא תחת סעיפי בטחון שונים ומשונים ובעיקר מנופחים, סעיפי הנחות לחברות העסקיות השונות לרבות תחת המצאות של מיסים כאלה ואחרים - הכי אהבתי את התקופה שהצלחנו להחביא את הגנבה תחת סעיפי התספורות, התשתיות והגז. כמעט הצלחנו ואז באת היום וגילית לכולם שאנחנו בעצם עשירי המדינה. או יאיר".

מוקדם יותר אתמול, הציג לפיד לראש הממשלה, בנימין נתניהו, ולנגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, את מתווה תכנית הקיצוצים לקראת התקציב הקרוב. בין הצעדים המוצעים על מנת להתמודד עם הגרעון בתקציב המדינה: קיצוץ של 18 מיליארד שקלים בתקציב והעלאת מסים בהיקף של חמישה מיליארד שקלים. כמו כן, העלאת מס ערך מוסף (מע"מ) באחוז. "זה לא פשוט, צריך להיחלץ מגרעון של 35 מיליארד שקלים", אמר לפיד בישיבת סיעת יש עתיד. "לא נסתתר מאחורי הגרעון אלא להיפך, נסתכל עליו כעל הזדמנות כי הוא מאפשר לנו, ומכריח אותנו, לשנות סדרי עדיפויות. מתרבות של קצבאות לתרבות של עבודה - לשים את האדם העובד במרכז העשייה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully