וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוץ בטקסס: כמה כבאים עדיין נעדרים

18.4.2013 / 17:10

דובר המשטרה מסר כי שלושה או ארבעה כבאים נעדרים, אך ההערכה שבאסון נהרגו בין חמישה ל-15 בני אדם לא השתנתה. אובמה שלח מסר לתושבי העיירה שנפגעה: "העם האמריקאי אתכם"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן, יאיר דניאל, יבגני גרצנשטיין; קריינות: אביב אברמוביץ'

ממדי האסון בטקסס שבארצות הברית עדיין לא התבררו במלואם, וכעת דואגים שם גם לשלומם של אנשי ההצלה. שלושה או ארבעה מהכבאים שהוזעקו לפנות בוקר (חמישי) למקום בו פרצה השריפה במפעל הדשן נעדרים - כך הודיע היום דובר של המשטרה.

דובר המשטרה, סמל וויליאם פטקיר סוואנטון, הוסיף כי ההערכה לגבי מספר ההרוגים נשארה כשהייתה - בין חמישה ל-15 בני אדם. לדבריו, הרשויות עדיין מחפשות אחר ניצולים. "אנו עדיין בשלב החיפוש וההצלה", אמר.

פיצוץ במפעל דשן בעיר וייקו, טקסס. AP
עדיין מחפשים אחר ניצולים/AP

לפחות 200 בני אדם נפצעו בפיצוץ שעוצמתו הייתה כה עזה עד שהמכון הגיאולוגי של ארצות הברית מדד באזור רעש אדמה בעוצמה 2.1 דרגות. תושבים במרחק של 50 קילומטרים דיווחו כי הרגישו את האדמה רועדת. הפיצוץ ארע בעיירה ווסט, פרבר של העיר ווייקו בו מתגוררים 2,700 תושבים, הממוקם כ-130 קילומטרים מדרום לדאלאס. בשל הפיצוץ נשרף בית ספר ועשרות בתים סמוכים נשרפו כליל בשל מה שתואר כ"כדור אש ענק" בפי עד ראייה שהתראיין לרשת טלוויזיה מקומית של סי-אן-אן. בית אבות קרס ואנשי הצלה מחפשים לכודים בתוכו. עדת ראייה נוספת סיפרה כי חיות המחמד שלה נספו בשריפה.

במקביל לבשורה על היעדרם של הכבאים, שלח היום נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, את תפילותיו ותנחומיו לעיירה ווסט. "ווסט היא עיר שיקרה ללבם של רבים מתושבי טקסס", אמר הנשיא. "בעוד התושבים מתמודדים עם הטרגדיה הנוראה, הם זוכים לתמיכת העם האמריקאי". הוא הוסיף כי כוחות חירום פדראליים הציעו את הסיוע שלהם לכוחות המקומיים.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully