וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל ניסיון הברחה: צפרדעים ארסיות נתפסו בנתב"ג

נוסע ששב מהולנד עורר את חשדם של בודקי המכס בנתב"ג, ובחיפוש על גופו ועל אדם אחר התגלו קופסאות עם עשרות צפרדעים נדירות שנועדו למכירה לאספנים, שיכלו לגרום נזק אקולוגי

מה אנשים לא יעשו בשביל כסף? קופסאות שהכילו כל אחת כ-30 צפרדעים ארסיות ויקרות נמצאו על גופם של שני נוסעים שחזרו בטיסה מאמסטרדם. המקרה אירע לפנות בוקר של יום שני האחרון בנמל התעופה בן גוריון, לאחר שנוסע אחד עורר את חשדם של בודקי המכס לאחר שטיסתו נחתה, אז התברר כי על כרטיס הטיסה שלו היו רשומים שני נוסעים נוספים. לאחר מעקב אחריהם בתוך המסלול הירוק (המסלול בו לא צריך להצהיר על מכס), נערך על גופם חיפוש מדוקדק במהלכו נמצאו על כל אחד מהם הקופסאות שהכילו את עשרות הצפרדעים. מחיר כל צפרדע, שנחשבות לנדירות, עומד על בין 50 ל-120 אירו, והן היו מיועדות למכירה לאספנים בישראל.

צפרדעים ארסיות שהוברחו לישראל ונתפסו בנתב"ג. רשות הטבע והגנים
מחיר כל אחת עומד על בין 50 ל-120 אירו. הצפרדעים שנתפסו/רשות הטבע והגנים
צפרדעים ארסיות שהוברחו לישראל ונתפסו בנתב"ג. רשות הטבע והגנים
נועדו למכירה לאספנים/רשות הטבע והגנים

מבדיקה שנערכה עם רשות הטבע והגנים עלה כי הצפרדעים אינן גדלות בארץ והכנסתם לגבולות ישראל עלולה לגרום נזק אקולוגי רב - אם יגיעו למאגרי המים בישראל. עוד נמסר מהרשות כי בכל מקרה מדובר בפגיעה קשה במאזן הביולוגי של עשרות בעלי חיים מימיים שחלקם מוגנים. "ישנה סכנה מוחשית לדו-חיים הארצישראליים כתוצאה מכניסה לארץ של מינים אקזוטיים, ולכן רשות הטבע והגנים אינה מאשרת ייבוא דו-חיים לארץ", נמסר מרשות הטבע והגנים.

הצפרדעים, יצוין, נתפסו והועברו להמשך טיפול אצל רשות הטבע והגנים וזו העבירה דיווח מסודר על ההברחה לאינטרפול כחלק מקבוצת עבודה בינלאומית שעוסקת בסחר לא חוקי בחיות בר. פעילות משותפת זו, של רשות המסים ורשות הטבע והגנים, מצטרפת לפעולות נוספות אשר מבצעים שני הגופים יחדיו במסגרת המאמץ המשותף לטפל בסחר הבלתי חוקי בבעלי חיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
צפרדעים ארסיות שהוברחו לישראל ונתפסו בנתב"ג. רשות הטבע והגנים
הצפרדעים הועברו להמשך טיפול אצל רשות הטבע והגנים/רשות הטבע והגנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully