וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרט המידע שישנה את מהלך המשפט של דניאל מעוז?

17.4.2013 / 18:56

זמן קצר לפני הכרעת הדין במשפטו של הצעיר שנאשם ברצח הוריו, חשפה ההגנה כי אחיו התאום שירת ביחידה שחקרה את התיק. "למה עכשיו?", תהו השופטים והעניקו ארכה לבירור העניין

אחרי תום שלב הסיכומים וזמן קצר לפני הכרעת הדין במשפטו של דניאל מעוז, הנאשם ברצח הוריו, התגלה בדיון שנערך היום (רביעי) בבית משפט המחוזי פרט חשוב שלכאורה לא היה ידוע עד כה. ניר מעוז, התאום של דניאל, שנטען לגביו על ידי אחיו כי הוא הרוצח האמיתי - שירת ביחידת המשטרה שחקרה את התיק.

עיסוקו של ניר מעוז כשוטר במחוז ירושלים היה ידוע במהלך המשפט, אולם העובדה שהוא שירת ביחידה שחקרה את הרצח התגלתה רק היום על ידי צוות ההגנה. כעת, נותר לבדוק אילו חומרים היו נגישים לו כחלק מעבודתו בתיק ואם היה ביכולתו להשפיע על החקירה. סגל השופטים שהופתע מהמידע מתח ביקורת חריפה על פרקליטו של הנאשם, על כך שהעלו את העניין רק היום, בשלב כה מתקדם של המשפט, ורגע לפני ההכרעה. "למה רק עכשיו, הרי העד ניר מעוז היה על דוכן העדים ארבע פעמים לפחות. נחקר ימינה ושמאלה, למעלה ולמטה, חזור ושנה חזור ושנה, גם על העובדה שהוא משרת במשטרה. מדוע עכשיו אחרי שיסתיימו הסיכומים בתיק ולא תוך כדי המשפט?", תמהו השופטים.

שלב העדויות במשפטו של דניאל מעוז. עומר מירון
"היה על דוכן העדים ארבע פעמים לפחות. נחקר ימינה ושמאלה". ניר מעוז/עומר מירון

סנגורו של דניאל מעוז – עורך הדין ארז בר צבי, טען כי המידע לא היה ידוע גם לו בעבר והסביר: "רק עכשיו נודע לנו נתון זה". עורך הדין יובל קפלינסקי, המנהל את התביעה מטעם הפרקליטות, הבהיר כי ניר מעוז שירת ביחידת העיקוב בתפקיד מטה ולא בתפקיד שטח בזמן הרצח, וכי הדברים ידועים גם לנאשם עצמו. "לא היה לו שום קשר, השפעה, או יכולת לשאוב מידע או שאיבת מידע בפועל, מאותם אנשים ביחידתו שהיו פעילים במסגרת חקירה זו", אמר.

עו"ד קפלינסקי הזכיר שזו אינה הפעם הראשונה בה דניאל מעוז מגלה ראיות לכאורה בשלב מאוחר מדי. לפני כמה חודשים נשלח לפרקליטות מכתב שנכתב מתוך הכלא בו נאמר שדניאל מעוז אינו הרוצח. המכתב הוצג על ידי ההגנה, אף שהוא התברר כמזויף. "זה מדליק נורה אדומה. יש לנו שיטה, ואולי גם משטה, שמנצל את השיטה", תקף עו"ד קפלינסקי, "יש אדם שיושב במעצר עד לתום ההליכים, מחזיק בכיסו את הנתונים ושולפם לפי נוחיותו".

למרות זאת, בית המשפט הסכים לדחות את הכרעת הדין למשך שלושה שבועות על מנת לבחון את הנתון החדש. בהחלטה נכתב בין היתר: "אין זו הפעם הראשונה בו מוגשת על ידי ההגנה בקשה לאחר תום הסיכומים. דרך זו, אינה מקובלת ויש לנהוג בה בזהירות, רק במקרים חריגים". עם זאת ציינו השופטים כי הם נאלצים להיעתר לבקשת בא כוחו של הנאשם "כדי לבדוק לעומק פריט מידע חדש זה שהגיע לידי הסנגוריה". לדברי בית המשפט, בתום הארכה יידרשו הצדדים להודיע אם בגין הממצא החדש ישנן בקשות נוספים.

מכתב האישום שהוגש ב-2011 נגד דניאל מעוז עלה כי הוא רצח את הוריו נורית ונוח בביתם שבירושלים. ביום הרצח גלש מעוז באינטרנט וחיפש מידע באתרים שונים בנוגע לרצח ולקבלת כספי ירושה לאחר רצח. בין היתר, גלש באתרים שתיארו מקרה רצח של הורים על ידי ילדיהם, כמו למשל, רצח של אישה על ידי בנה וכן חיפש מידע על רצח משפחת פוגל באיתמר, זאת על מנת לבחון כיצד יוכל לשוות לרצח מראה של רצח לאומני ולזכות בכספי הירושה.

ממרכז נגה לזכויות נפגעי פשיעה נמסר בתגובה כי "מקום עבודתו של ניר מעוז היה ידוע לסניגורים מתחילת המשפט. חבל שהם בוחרים בטקטיקה של שיהוי הכרעת הדין, לאחר שמיצו הגנת הנאשם, באופן הפוגע במשפחה. אנו בוטחים בפרקליטות אשר דאגה לחקור כל היבטי הפרשה ומעולם לא היססה בדרכה".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully