וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "אל-קאעדה תכנן לפוצץ בית כנסת בטורקיה"

לפי "הניו יורק טיימס", בידי המשטרה בטורקיה ראיות לכך שגורמים המזוהים עם הארגון תכננו לפגוע גם בשגרירות ארה"ב באנקרה וביעדים נוספים. בפשיטה שנערכה נעצרו 12 חשודים

המשטרה בטורקיה הודיעה כי יש בידיה ראיות לכך שגורמים המזוהים עם ארגון הטרור "אל-קאעדה" תכננו לפוצץ את שגרירות ארצות הברית באנקרה, בית כנסת באיסטנבול ויעדים נוספים – כך דיווח הבוקר (שישי) "הניו יורק טיימס".

הרוגים בפיגוע התאבדות מול שגרירות ארצות הברית בטורקיה. רויטרס
שגרירות ארה"ב באנקרה לאחר הפיגוע בחודש פברואר/רויטרס

לפי הדיווח, בפשיטה שנערכה על שני תאי טרור בחודש פברואר נתפסו כמעט 50 פאונדים (כ-23 קילוגרמים) של חומרי נפץ עם מערכת הפעלה שהוצמדה להם, וכן שישה מחשבים ניידים וראיות נוספות. 12 בני אדם נעצרו בפעולה, בהם שמונה טורקים, שניים ממוצא צ'צ'ני ושניים אחרים ממוצא אזרי. עוד נכתב בדיווח כי גורמים רשמיים מסרו שבדיקות מעבדה של המחשבים גילו הכנות לביצוע מתקפות על השגרירות האמריקאית, על בית הכנסת במחוז באלאט שבאיסטנבול ועל מוזיאון פרטי בעיר.

מיד לאחר הפשיטה הוציאה השגרירות האמריקאית בטורקיה אזהרת מסע, אך טענה כי משטרת טורקיה לא סיפקה מידע מוצק בנושא. המשטרה אמרה כי ביצעה מעקב אחר אדם המשתייך לכאורה ל"אל-קאעדה". לפי דיווח ברשת CNN-Turk, הוא הגיע לאיסטנבול לפני כשנתיים, לאחר שקיבל הכשרה צבאית באפגניסטן. המשטרה מסרה כי המידע הזה הוביל להתחקות אחריו לפני כחודשיים.

כזכור, בתחילת פברואר פוצץ עצמו מחבל מתאבד מחוץ לשגרירות ארצות הברית באנקרה. שני בני אדם נהרגו, ועוד כמה נפצעו באורח אנוש וקשה. שעות ספורות אחר כך הודיעה המשטרה כי המחבל הוא אסוויט שנלי, בן 30, חבר בארגון הטרור המרקסיסטי-לניניסטי DHKP-C – "מפלגת חזית השחרור המהפכנית של העם", שאינו קשור ל"אל-קאעדה". בין היתר, הואשמו חברי הארגון בפיגוע התאבדות בשנת 2001 שבו נהרגו שני שוטרים ותייר במרכז איסטנבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully