וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העמידה תלמידים עולים כדי להראות "איך נראה גרמני בשואה"

מורת בית ספר יסודי בחיפה הציגה תלמידים ממוצא רוסי בקדמת הכיתה, כדי להסביר "למה יהודים רוסים לא מתו בשואה". התלמידים סבלו מהקנטות מחבריהם. משרד החינוך: רואים בחומרה

מקרה חמור של גזענות במהלך יום השואה: מורה בבית ספר יסודי בחיפה העמידה ילדים ממוצא רוסי בקדמת הכיתה כדי להמחיש ליתר התלמידים מהו "מראה גרמני", כך נודע לוואלה! חדשות. ההורים קראו לפיטוריה של המורה, שהביעה חרטה על המעשה.

המקרה אירע ביום שני האחרון כשהמורה העבירה שיעור בנושא השואה לתלמידיה בכיתה ג'. במהלך השיעור טענה המורה כי הכוחות הגרמנים לא רצחו ולא פגעו ביהודי רוסיה, כיוון שהיו דומים לגרמנים במראה שלהם. לאחר מכן ביקשה המורה מהתלמידים הרוסים לעמוד בקדמת הכיתה על מנת שיתר התלמידים יוכלו לראות כיצד נראה מראה גרמני. המידע הראשוני בעניין פורסם באתר IZRUS.

א', אמו של אחד התלמידים שנקרא גם הוא על ידי המורה בשל היותו בלונדיני לעמוד מול הכיתה, סיפרה לוואלה! חדשות שביום ראשון האחרון חזר בנה לבית הספר ושאל אם הוא יהודי. "לא הבנתי למה הוא שואל וחשבתי שזה בגלל סרטי יום השואה שצפינו בהם", סיפרה א'. "בה בעת התקשרה אמא נוספת לשאול אם היה משהו חריג בבית הספר. הבן סיפר כי המורה העמיד אותו ועוד כמה תלמידים כדי להמחיש מה זה ילדים בלונדינים שלא נשלחו למחנות בשל הדמיון שלהם לגרמנים ואז הבנתי שהוא שאל אותי אם הוא יהודי בגלל זה". האם אמרה שהיא "מזועזעת" ושמחה שזה לא השפיע על בנה "כי הוא עדיין צעיר מאוד". א' –חמש אימהות נוספות כתבו בעקבות האירוע מכתב למשרד החינוך בירושלים ולמנהלת בית הספר סיפרה כי בכוונתן לקיים עמה פגישה.

הדבר הוביל לכך שהילדים ממוצא רוסי ספגו כינויי גנאי מצד ילדים אחרים במהלך ההפסקה, שבין היתר קראו להם "נאצים". כשנודע להורי התלמידים על האירוע הם פנו במכתב למשרד החינוך בבקשה לפטר את המורה לאלתר.

ממשרד החינוך נמסר כי המשרד "רואה בחומרה רבה כל התנהגות שיש בה ביטויים של גזענות. בעקבות האירוע שוחחה מנהלת המחוז, רחל מתוקי, עם המורה וציינה בפניה, כי אין כל מקום להתנהגות שכזו בכלל, ובמערכת החינוך בפרט". כמו כן, המורה חזרה בה מהמעשה וציינה, "כי היא מביעה התנצלות עמוקה על המקרה. המורה בשיתוף עם הייעוץ על בית הספר מקיימים שיחות עם התלמידים לצורך יצירת אוירה מכבדת וסובלנית בכיתות ובבית הספר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully