וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנט שחלה בשחפת: "לא ברור איך נדבקתי"

בשיחה עם וואלה! חדשות סיפר הסטודנט מהמכללה למנהל, שמאושפז בבית החולים "שמואל הרופא", כי חרף מחלתו בני משפחתו בריאים. עמיתיו לעבודה ב"ידיעות אחרונות" ייבדקו אף הם

"לא ביקרתי בכלל בחו"ל, לא ברור כיצד נדבקתי", כך אמר היום (שלישי) לוואלה! חדשות הסטודנט מהמכללה למנהל בראשון לציון, שנדבק בשחפת. הצעיר דיווח ביוזמתו למכללה על מחלתו. הסטודנט, צעיר בשנות ה-20 לחייו תושב אזור המרכז, הבהיר כי כל בני משפחתו וקרוביו נבדקו ונמצא כי הם בריאים. עם זאת, בשל מחלתו, מאושפז הצעיר בבית החולים "שמואל הרופא" שבבאר יעקב. "מצבו טוב, אך כל עוד הסימפטומים נמשכים והמשטחים חיוביים לשחפת, הוא יטופל במסגרת אשפוז", נמסר ממשרד הבריאות.

מוקדם יותר דווח כי קיים חשש ש-160 סטודנטים ואנשי סגל מהמכללה שבה לומד הצעיר נחשפו או נדבקו במחלה. הערב נודע כי הבדיקה תיערך גם ל-60 עובדי "ידיעות אחרונות", שם הועסק הצעיר החולה.

במשרד הבריאות מבקשים להנמיך את הלהבות ואת הלחץ בקרב הסטודנטים ועמיתיו לעבודה של הצעיר. לדברי המשרד, מדי שנה מופיעים מאות מקרי שחפת, וכל מקרה של שחפת מטופל תרופתית. "מקרה זה אינו מקרה נדיר. יש להדגיש כי ההדבקה בשחפת דורשת מגע הדוק ומתמשך עם חולה ובמשרד הבריאות סבורים שהסיכוי להדבקה נמוך", נמסר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"חלק מהסטודנטים קיבלו מייל וחלק טלפון, וככה התחילה להתפשט השמועה". המכללה למנהל בראשון לציון/מערכת וואלה!, צילום מסך

החשש מפני הדבקה במחלה לא הצליח להוציא את כל הסטודנטים במכללה משלוותם. סטודנטים בבית הספר לתקשורת שבמכללה, שבו לומד הסטודנט החולה, נשמעו בשיחה עם וואלה! חדשות די רגועים.

ראובן טרם, סטודנט שנה א' בבית הספר לתקשורת, סיפר לוואלה! חדשות: "האמת שאין פניקה במכללה. זה משהו שהתגלה היום והשמועה עברה מאחד לשני, אבל המכללה מאוד מסודרת. הם הוציאו מייל וכתבו שהכל בסדר ושיהיו בדיקות". עוד אמר הסטודנט: "אני אישית לא לחוץ. אני מניח שאזומן לבדיקה. הדבר הראשון שעשיתי זה לראות אם יש לי חיסון לזה. בגלל שהייתי באפריקה ועשיתי חיסונים לפני, מבחינתי אני בסדר. כולם אמנם מתקשרים לראות שכולם בסדר, אבל אין פניקה".

"יש פניקה כי בסופו של דבר היינו ליד אדם חולה"

דור חיים, דובר אגודת הסטודנטים וסטודנט שנה שלישית בבית הספר לתקשורת, סיפר כי גם הוא לא נכנס לחרדה בעקבות ההודעה. "קיבלנו מייל מפורט עם כל המידע על מה שקרה ועל המחלה. היו אפילו כמה סטודנטים שהתבדחו על זה בהתחלה. לא אמרו לנו מי זה, בטח כדי לשמור על הפרטיות שלו. אני גם רואה את ההתנהלות בפייסבוק של הסטודנטים ואין לחץ. משרד הבריאות עשה את זה מאוד נקודתי ותחקר את הסטודנט והבין מי שהה איתו בדיוק. רק ליתר ביטחון הם בודקים אותם".

מתן חיון, תושב רחובות, אף הוא סטודנט שנה א' בבית הספר לתקשורת, נשמע קצת יותר לחוץ מחבריו. "קיבלנו את ההודעה בצהריים. חלק מהסטודנטים קיבלו מייל וחלק טלפון, וככה התחילה להתפשט השמועה. עכשיו יש לנו קבוצות בפייסבוק ובוואטסאפ. אני נציג של שנה א' באגודה, וכשהתחילו הטלפונים מסטודנטים, בהתחלה חשבתי שעובדים עליי, אבל מהר מאוד הבנתי שזו לא בדיחה. כרגע מנסים להרגיע את הפניקה. האמת שיש קצת אווירה של לחץ כי בכל זאת זו לא מחלה קלה. יש פניקה כי בסופו של דבר היינו ליד אדם חולה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

"רק חזרנו מחופשת הפסח וזו לא אווירה כל כך נעימה"

חיון סיפר כי ישנם סטודנטים שלא חיכו לטלפון ממזכירות המכללה והלכו להיבדק באופן פרטי כאשר שמעו על המקרה. "תהיה לנו הרצאה על זה ואני מאמין שהם עושים את המקסימום כדי להרגיע את הסטודנטים. רק חזרנו מחופשת הפסח וזו לא אווירה כל כך נעימה לחזור אליה".

ביום ראשון הקרוב צפויים להגיע למכללה צוותים של משרד הבריאות לשוחח עם הסטודנטים ואנשי הסגל בעניין. כל התלמידים שלומדים לצד הסטודנט שנדבק, וכן אנשי הסגל במוסד - שקיים חשש כי נדבקו אף הם, זומנו לבדיקות שחפת בלשכות המחוזיות של משרד הבריאות. ממשרד הבריאות נמסר כי "הסטודנט, הלומד במכללה למנהל שאובחן כחולה במחלה מקבל טיפול רפואי". עוד נמסר מהמשרד כי אם יתגלו נשאים נוספים בקרב הסטודנטים או אנשי הסגל, הם יקבלו טיפול מונע.

מהמכללה למנהל נמסר כי קבוצת התלמידים ואנשי הסגל שייבדקו הם אלו שהיו במגע ממושך יותר עם התלמיד החולה. "צוות מטעם המכללה פנה באופן אישי לאותם סטודנטים במייל ובטלפון, וזימנם להרצאה של משרד הבריאות שבה יינתנו פרטים על המחלה ועל תהליך הבדיקה ומועדיה", נמסר. "בנוסף החליטה המכללה לנקוט במספר צעדים מיוזמתה, ולקיים מחר הרצאות של פרופסור לרפואה על המחלה, ולהפעיל תיבת דואר אלקטרוני עבור הסטודנטים אשר ירצו לשאול שאלות בנושא".

במכללה הבהירו לסטודנטים כי "אפשרות ההדבקה במחלה קטנה, אולם למרות זאת על מנת להסיר כל ספק תבוצע הבדיקה לאותה קבוצת סטודנטים". חרף המצב הלא שגרתי והסיכון בהדבקה, הוחלט במשרד הבריאות לאפשר את המשך שגרת הלימודים בקמפוס.

עוד על הפרשה
חשש מהדבקה בשחפת במכללה למנהל: 160 ייבדקו

לפניות לכתבת דניאל רוזנבאום:
daniellerosenbaum@walla.co.il

לפניות לכתבת מיכל רשף: michalresh1@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully