וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המעברים לעזה נסגרו: "לא נסבול טפטוף של ירי"

8.4.2013 / 9:55

בעקבות ירי רקטות לעבר שטח ישראל אמש במהלך טקס יום השואה החליטה ישראל לסגור את מעבר כרם שלום להעברת סחורות. גורם ישראלי בכיר: "אם השקט לא ישמר, נגיב צבאית"

צילום: סרטון חובבים שהופץ ברשת, עריכה: רן מנחם

(צפו ב"צבע אדום" במהלך טקס לציון יום השואה, אמש, בשער הנגב)

פחות מיממה לאחר ירי שלוש רקטות קסאם לעבר שטח ישראל אמש במהלך טקס לציון יום השואה ובישראל מבהירים כי אין כוונה להשלים עם טפטוף שיגורי הרקטות מעזה. במקביל, הוחלט לסגור את מעבר כרם שלום להעברת סחורות, כצעד ענישה. גורם ביטחוני בכיר אמר הבוקר (שני) כי ישראל העבירה פנייה חריפה אל המצרים שמהווים גורם מתווך מול החמאס בדרישה שיפסיק את הירי.

גורם מצרי בכיר השיב כי מנגנוני הביטחון של חמאס תגברו את פרישת השוטרים לאורך הגבול מול ישראל כדי למנוע מגורמים סלפים לשגר רקטות. הגורם הביטחוני הישראלי אמר כי המסר למצרים הוא ברור, "אם לאורך זמן לא יצליח החמאס להביא לשקט מוחלט לאורך הרצועה ישראל תגיב באופן צבאי".

אמש, כאמור, נוטרו שלוש רקטות לעבר ישראל – מה שהיא להפסקת טקס יום השואה באחד מישובי המועצה האזורית שער הנגב. רקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח בתחום המועצה מבלי לגרום לנזק או לנפגעים ושתיים נוספות נפלו ככל הנראה בשטח הרצועה.

בזמן ביקור אובמה: רקטה נחתה בחצר בית בשדרות.
רקטה שנורתה לעבר ישראל

למרות דברי הקצין הבכיר, נראה שבשבועות האחרונים חלה התגברות בירי לעבר ישראל בלפחות שלושה אירועים נפרדים. הירי הראשון מאז תום מבצע "עמוד ענן" בחודש נובמבר האחרון אירע בעת ביקור נשיא ארצות הברית ברק אובמה בישראל. אז, ישראל לא הגיבה בירי על מנת לא לפגוע בביקור ולהביא להסלמה. רק לפני שבוע אותרו שרידי הרקטות שנורו במהלך הביקור בגן ילדים בעיר שדרות.

שבוע לאחר מכן נהגה ישראל באופן אחר והגיבה לירי פצצות מרגמה שבוצע לעבר יישובי הדרום. חיל האוויר הפציץ שני מוקדים ברצועה בפעם הראשונה מאז תום המבצע בעזה. הפלסטינים דיווחו על הדי פיצוצים שנשמעו באזור בית לאהיה שבצפון הרצועה ובהודעה שפרסם משרד הפנים של חמאס, נאמר כי "מטוסי הכיבוש הפציצו שטח פתוח בצפון רצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully