וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצנה בעזה: ברצועה יפרידו הכיתות לבנים ובנות

2.4.2013 / 0:56

התקנה החדשה של חמאס, שתיכנס לתוקף בשנת הלימודים הבאה, גם אוסרת על גברים ללמד בבתי ספר לבנות. הנפגעים העיקריים מהמהלך – בתי ספר נוצריים וכאלה שמפעיל האו"ם

ממשלת חמאס ברצועת עזה פרסמה אתמול (שני) תקנה חדשה הקובעת כי בנים ובנות ילמדו בכיתות נפרדות מגיל תשע. כמו כן, התקנה החדשה אוסרת על גברים ללמד בבתי ספר לבנות. האיסור החדש צפוי להיכנס לתוקף בשנת הלימודים הבאה ברחבי הרצועה, ויכלול בתי ספר פרטיים, בתי ספר נוצריים וכן בתי ספר שמפעיל האו"ם.

פלסטינים שאיבדו את בתיהם בתקיפות צה"ל ברצועת עזה שוהים בית ספר של האו"ם, נובמבר 2012. רויטרס
בית ספר ברצועת עזה, נובמבר 2012/רויטרס

לטענת מבקרי החקיקה, חמאס מנסה לכפות את האידאולוגיה שלו על החברה ברצועה, ואולם לדברי התומכים במהלך, מדובר בהסדרת הערכים הפלסטיניים במסגרת חוקתית. "אנחנו מוסלמים, אנחנו לא צריכים להפוך אנשים למוסלמים, ואנחנו עושים את מה שמשרת את עמנו ואת התרבות שלו", אמר יועצו של שר החינוך בממשלת חמאס, וואליד מזחר.

ב-2007, כשנה לאחר שניצח בבחירות לפרלמנט, השתלט חמאס על רצועת עזה, בתום מלחמת אזרחים שהתחוללה בין אנשיו לאנשי ארגון פתח. הפיצול הפוליטי שיתק את בית המחוקקים ומנע אישור חוקים חדשים הן ברצועה והן בגדה המערבית. ואולם, אנשי פרלמנט ברצועה פעלו על דעת עצמם ואישרו את חוק החינוך החדש. בשנים האחרונות הואשם הארגון על ידי מבקריו בניסיון לכונן מדינה עצמאית ברצועה.

"מדובר בעלבון לקהילה"

לדברי זיינב אל-חונימי, פעילה למען זכויות נשים ברצועה, החוק החדש הוא חלק מהתכנית של חמאס לכפות את ערכיו על תושבי הרצועה. בראיון לתחנת רדיו פלסטינית אמרה אל-חונימי כי "הטענה לפיה החוק הישן לא כיבד את המסורת של הקהילה, ושהם (חמאס) רצו לערוך רפורמה – היא עלבון לקהילה". לדבריה, "במקום להסתתר מאחורי מסורות, מדוע הם לא אומרים באופן חד וברור שהם איסלמיסטים ושהם רוצים ליצור פה איסלמיזציה". בין השאר, הגורמים שצפויים להיפגע מההחלטה החדשה הם בתי ספר פרטיים ונוצריים ברצועה שבהם לומדים תלמידים ותלמידות במסגרת מעורבת עד גיל תיכון. יצוין כי בבתי הספר ברצועה המופעלים על ידי חמאס כבר מתקיימת בפועל הפרדה בין המינים.

לדברי משרד החינוך של ממשלת חמאס, לבתי הספר הפרטיים התאפשר לחוות את דעתם לפני אישור התקנה החדשה, אך הם לא נענו להזמנה. הנהגת הארגון מכחישה באופן שיטתי האשמות מצד ארגוני זכויות אדם, לפיהן הארגון מנסה לכפות חוקים איסלמיים על הרצועה. בשנים האחרונות ביקרו פעילי זכויות אדם מהלכים שונים מצד הארגון, ובהם הניסיון לכפות לבוש צנוע על עורכות דין ועל תלמידות בבתי ספר, חקירת זוגות שנראו יחד ברחוב, וכן איסור על גברים לעבוד בתור ספרי נשים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully