וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצילים ופקחים - לפני תחילת עונת הרחצה

רמי שני

1.4.2013 / 2:03

טביעת שלושת האחים באשקלון היוותה תזכורת כואבת לסכנות שטומן בחובו הים. רמי שני סבור שכדי למנוע את הטרגדיה הבאה על הרשויות לקחת אחריות על החופים במשך כל השנה

צרחות "הצילו" בעברית ובערבית, שנשמעו בחוף דלילה באשקלון ביום חמישי לפנות ערב, נתקעו בחול בדרכן לאוזניים הנכונות. בחוף העירוני הייתה נוכחות מועטה של אנשים. לא רק זאת, אלא שסוכת המצילים, שנמצאת במרחק של כ-150 מטרים מהמקום בו נכנסו שלושת האחים לבית סראעיה אל המים ביום חמישי, עמדה לה ריקה.

חיפושים אחר האחרים הנעדרים בחוף דלילה באשקלון. היחידה האווירית משטרת ישראל, חטיבת דובר המשטרה
אנשי המשטרה יודעים בדיוק היכן לסרוק ולחפש. שוטרים בחוף דלילה בסוף השבוע/חטיבת דובר המשטרה, היחידה האווירית משטרת ישראל

השלושה נסחפו בזרמים חזקים פנימה אל עבר שובר הגלים הסלעי, והיטלטלו בין גלים נמוכים עד שנשאבו לעומק המים וטבעו. אור אחרון של שקיעה האיר עדיין את השלט הלבן, עליו כתוב בצבע אדום בעברית, אנגלית וערבית, כי בשטח זה הרחצה אסורה. במרחק לא רב מן השלט השאירו השלושה את חפציהם לצד שאר בני המשפחה שהגיעו לבלות בים.

לכאורה, לקחו השלושה אחריות על חייהם ונכנסו למים במקום אסור לכניסה, טרם החלה עונת הרחצה הרשמית, המביאה עמה את המצילים לשבת על מרפסת הסככה שלהם. אולם, זוהי אחריות כבדה, וספק אם היא מוטלת רק על כתפי הקורבנות. זאת, משום שבחוף אין גדר המונעת כניסה אל המים. ניתן לרדת אליו אפילו בכלי תחבורה. כמו כן, שוברי הגלים שמולו הם בגדר הזמנה לטבילה נעימה ביום שרבי לוהט.

עיריית אשקלון אינה יכולה להתעלם מהעובדה שחוף הים הוא אתר מועדף לבילוי בכל עונה, כמו גם פארק אשקלון הנמצא מדרום לו. אפשר כמובן לומר שהעונה טרם החלה, ולכן אין מקום להציב פיקוח צמוד בחופים. אפשר אבל אסור, שכן החופים הם תחת אחריות העירייה. היא אחראית לטיפוח שלהם וגם לכך שרוחצים בהם יכנסו למים רק בשעה שיש מי שיערוב לחייהם. לפני טביעתם של שלושת האחים, טבעו באזור זה לא מעט אנשים אחרים, שנכנסו למים לא בעונת הרחצה ובעת שלא היו מצילים בחוף.

נמצאה גופת אחד האחים ממשפחת סראעיה שטבעו בחוף דלילה באשקלון. זק"א
הרשות המקומית או האיזורית יכולה למנוע את האירוע. אנשי זק"א מפנים את גופת אחד האחים בחוף דלילה/זק"א

חיפושים אחר טובעים באזור זה מנוהלים בידי המשטרה. אנשיה מכירים היטב את קו החוף וזרמי המים, ויודעים בדיוק היכן לסרוק ולחפש. אבל, בנוסף, מכירים השוטרים גם את הנתיבים המובילים ללשכותיהם של ראש העיר, בני וקנין, ומנכ"ל העירייה, אברהם בן דוד, להם הגישו לא פעם מסקנות שונות בעקבות אירועים דומים. על פי הנחיות משרד הפנים, צריכות ערי ים להפעיל פקחים בחופים, שירשמו דוחות לרוחצים סוררים, כמו גם למבלים החורגים מתחום ההתנהגות התרבותי הסביר. פקחים כאלה יכולים אף להחרים כלי רכב הנוסעים בחופים בדרך המסכנת את המבלים וכך אולי לעצור את התופעה.

המשטרה מגיעה לחפש לאחר אירוע קשה, בעוד הרשות המקומית או האזורית יכולה למנוע אותו. מפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב יורם הלוי, אמר ביום ראשון כי התפקיד הקלאסי של המשטרה לא כולל ביצוע פעולות מניעה של כניסה למים. "אנחנו יכולים לומר לכלל הציבור שמקום שאינו מוכרז, ושאין בו את כל האמצעים להצלה, שלא יכנס אליו", הבהיר הלוי. "יש לא מעט חופים כאלה שאזרחים מגיעים אליהם ללא השגחה. כשהאירוע יסתיים נסכם אותו ונמליץ את ההמלצות הראויות. בינתיים, צריך להגיד לאזרחים מה המשמעויות והסיכון שבכניסה לחוף שכזה".

תחזית מזג האוויר הייתה נמסרת בעבר ברדיו כשירות לחקלאים. כך הם ידעו אם צפויה רוח חזקה, גשם, יובש או סופת חול וכך לתכנן את עבודתם בהתאם. היום התחזית נמסרת לכלל האזרחים, כולל לרשויות המקומיות. כאשר נאמר להם שיש סיכוי ליום יפה וחם, גם כשעונת הרחצה לא התחילה, קיים סיכוי סביר לכך שיהיו אנשים שירצו להיכנס לים. זו בהחלט סיבה להקיש כי התחזית הינה בגדר התראה לשלוח מצילים או פקחים לחוף, כדי לצמצם סכנת חיים אפשרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully