וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

83 עובדים נלכדו במכרה זהב בטיבט בעקבות מפולת

המפולת, שאירעה כשהעובדים ישנו, כיסתה שטח נרחב בבוץ, סלעים והריסות. כאלף אנשי חילוץ ורפואה הגיעו לאזור ההררי והקפוא, אך טרם התגלו סימני חיים. הגורם למפולת לא ברור

83 עובדים במכרה זהב בטיבט נקברו אמש (שישי) תחת מפולת שאירעה בשטח הררי בחבל הארץ שבשליטת סין. המפולת, שכיסתה שטח של כארבעה קמ"ר בבוץ, סלעים והריסות אירעה בשעה שהעובדים ישנו. סוכנות הידיעות הסינית דיווחה כי במכרה, הממוקם כ-70 קילומטרים ממזרח לבירת טיבט להאסה, לכודים עובדים בחברה-בת של "תאגיד הזהב הלאומי" של סין, יצרנית הזהב הגדולה במדינה.

מכרה זהב ביוון, צילום ארכיון. AP
"המצב נראה חמור"/AP

טרם התברר מדוע כלי התקשורת במדינה דיווחו על האירוע רק שעות ארוכות לאחר התרחשותו, שנגרמה עקב מה שהוגדר כ"אסון טבע". לפי הדיווחים, שניים מתוך העובדים שנלכדו הם טיבטים, בעוד השאר ממוצא סיני. למעלה מאלף שוטרים, כבאים, חיילים ואנשי רפואה הגיעו לאזור והחלו לחפש אחר סימני חיים בסיוע כלבי גישוש. כ-30 אנשי חילוץ החלו לבצע חפירות לפינוי ההריסות. מפקד כוח המשטרה שהגיע למקום צוטט ברשת הטלוויזיה הסינית CCTV כאומר ש"המצב נראה חמור". הוא אישר כי עד כה לא אותר אף אחד מהעובדים. בשל מיקומו של המכרה בגובה 4,600 מטרים, עם רדת החשיכה צנחה הטמפרטורה אל מתחת לאפס.

נשיא סין, שי ג'ין-פינג, הורה לרשויות "לא לחסוך במאמצים" בכל הנוגע לפעולות החילוץ. הרופאים בבתי החולים באזור אמרו כי הונחו להתכונן להגעתם של עשרות הפצועים, כאשר אלה יחולצו. בשנים האחרונות האיצה ממשלת סין את עבודת הכרייה בחבל הארץ העשיר במחצבים, דבר העלול לגרום למפולות מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully