וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום ימיני שהפקיר למוות את מיטל אהרונסון יצא לחופשי

28.3.2013 / 19:02

ימיני, שהורשע בהפקרת אהרונסון שנדרסה למוות בתאונת "פגע וברח" בתל אביב, סיים לרצות 2.5 שנות מאסר שנגזרו עליו. לאחרונה קבעה ועדת השחרורים כי הוא מסוכן לציבור

כחודשיים לאחר שוועדת השחרורים קבעה כי הוא מסוכן לציבור ודחתה את בקשת השחרור המוקדם שלו, יצא היום (חמישי) לחופשי שלום ימיני, שהורשע בהפקרתן של מיטל אהרונסון, שנדרסה למוות, ושל חברתה מלי יזדי בתאונת "פגע וברח" ברחוב אבן גבירול בתל אביב באוקטובר 2008. בשעה 9:00 בבוקר סיים ימיני, המשתייך על פי המשטרה לארגון הפשיעה של ריקו שירזי, לרצות את העונש שנגזר עליו – שנתיים וחצי מאסר. אשתו הגיעה לקבל את פניו ואספה אותו משערי כלא דקל בבאר שבע. שותפו לעבירה, שי סימון, מרצה עדיין עונש של 14 שנות מאסר.

שלום ימיני במשפטם של שי סימון ושלום ימיני דורסי מיטל אהרונסון- מרץ 2010. אורי לנץ
ימיני בבית המשפט/אורי לנץ

בחודש ינואר דחתה ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר את בקשתו של ימיני לקיצור עונשו. מהדיון בוועדה עלה כי ימיני הוא אסיר בעייתי, נטול כוונות טיפול ושיקום ואף מסוכן לציבור. ימיני מצדו הביע בפני הוועדה חרטה על מעשיו, וציין כי את קיצור עונשו ביקש רק על עבירת התקיפה, וכי סיים זה מכבר לרצות את עונשו בגין התאונה.

בדיון בעניינו הביעה פרקליטות המדינה את התנגדותה לשחרורו. נציגה הציג בפני חברי הוועדה חוות דעת שלילית של שירות בתי הסוהר על התנהגותו של ימיני לכל אורך תקופת מאסרו. על פי חוות הדעת, ימיני הוא "מנהיג שלילי באגף", התנהלותו שלילית ובריונית, הוא מסרב להשתתף בקבוצות טיפול, אינו משתלב בחינוך או בתעסוקה ו"מתקשה לקחת אחריות על מעשיו". הנציג הוסיף כי "כאן נשאלת השאלה, האם פניו של אסיר זה הם פני שיקום". גם משטרת ישראל הביעה את התנגדותה לשחרור. בפני הוועדה הונחו דוחות סודיים של המשטרה על "קשריו הרבים" של האסיר, וכן הגיעה לידיה מידע מודיעיני על כוונות לפגוע בו. "כל הדברים הללו, יש בהם כדי ללמד בבירור על מסוכנותו הרבה של האסיר בעת שחרורו", סיכם נציג הפרקליטות.

פרקליטתו של ימיני, עורכת דין רותם טובול, ציינה כי מרשה לא ביקש לקצר את עונשו בגין הפקרת מיטל אהרונסון, "על מנת שלא לפגוע ברגשות המשפחה", וכי הבקשה לשחרור מוקדם מתייחסת לשנת המאסר המצטבר שהוטלה עליו בגין עבירת הפציעה. בנוגע להערכת שב"ס ציינה טובול כי חרף המידע המודיעיני שהוצג, ימיני שוהה באגף קל יחסית בבית הסוהר ומסתובב שם בחופשיות. גם ימיני דיבר בפני הוועדה והביע חרטה על מעשיו.

לאחר ששמעו את טיעוני הצדדים קבעו חברי ועדת השחרורים כי הידיעות המודיעיניות על ימיני מעידות על "המשך פעילות עבריינית מצדו של האסיר, כמו גם על מעמדו בעולם העברייני". חברי הוועדה הגיעו למסקנה כי "המסוכנות מצדו של האסיר רבה", ודחו את בקשתו. למרות דבריהם הקשים של חברי הוועדה, הגיע כאמור מועד סיום העונש של ימיני, והחל מהיום הוא אדם חופשי.

בינואר 2011 קיבל בית המשפט העליון באופן חלקי את ערעורם של ימיני וסימון. עונש המקורי של ימיני קוצץ בחצי – מחמש שנות מאסר לשנתיים וחצי. עונשו של סימון שנהג במכונית הופחת מ-20 שנה ל-14 בלבד.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully