וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלסון מנדלה אושפז שוב: "התפללו למען מדיבא האהוב"

28.3.2013 / 11:45

חתן פרס נובל בן ה-94 הועבר לפנות בוקר לבית החולים בשל זיהום במערכת הנשימה. הממשלה בדרום אפריקה לא חשפה מה מצבו המדויק. זהו אשפוזו השלישי של הנשיא לשעבר בעת האחרונה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נלסון מנדלה, חתן פרס נובל לשלום והנשיא לשעבר של דרום-אפריקה, אושפז שוב בבית החולים בשל דלקת ריאות וזיהום במערכת הנשימה. בהודעה שפרסמה הבוקר (חמישי) הממשלה נאמר כי מנדלה, בן 94, אושפז סמוך לשעה חצות. נמסר כי הוא "מקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר", אך לא נמסרו פרטים נוספים על מצבו.

ברחבי המדינה גוברת הדאגה למצבו של מנדלה, שאושפז כמה פעמים בעת האחרונה, והנשיא ג'ייקוב זומה קרא לציבור להתפלל להחלמתו: "אנו מפצירים בתושבי דרום אפריקה ובאזרחי העולם להתפלל למען מדיבא האהוב שלנו ולמען משפחתו". מדיבא הוא שמו השבטי של מנדלה.

נשיא דרום אפריקה לשעבר, נלסון מנדלה. AP
נלסון מנדלה. מצבו של הנשיא לשעבר החמיר מאוד בתקופה האחרונה/AP

בתחילת החודש אושפז מנדלה לזמן קצר ל"בדיקות רפואיות", שהיו למעשה טיפולים נוספים לזיהום שלקה בו בריאותיו. לפני שנה אושפז בשל כאבים בבטן. מצבו הרפואי של מנדלה הידרדר מאוד בשנים האחרונות, וידידו הקרוב, עורך הדין ג'ורג' ביזוס, אמר כי הוא סובל מבעיות בזיכרון. לדבריו, הוא שוכח לעתים כי חבריו כבר מתים.

בסוף השנה שעברה העביר מנדלה שלושה שבועות בבית החולים בשל זיהום חמור בריאות ובעקבות ניתוח להסרת אבנים מכיס המרה. היה זה האשפוז הארוך ביותר של מנדלה מאז שוחרר מבית הכלא ב-1990, אחרי שריצה 27 שנות מאסר בגין פעילותו להפלת שלטון האפרטהייד בדרום אפריקה.

הופעתו הפומבית האחרונה של מנדלה הייתה בגמר המונדיאל בדרום אפריקה ביולי 2010, שש שנים אחרי שפרש מתפקיד הנשיא. הוא הגיע לזמן קצר לאצטדיון הכדורגל וזכה לתשואות רמות מאלפי הצופים. מאז כמעט לא נראה בציבור וחילק את זמנו בן יוהנסבורג לבין כפר אבותיו קונו, הנמצא באזור העני של הכף המזרחי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully