וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגר חג: הרמטכ"ל חגג את ליל הסדר עם חיל הים

27.3.2013 / 0:23

הרמטכ"ל ביקר שלשום בבסיס חיל הים באשדוד, כדי לחגוג את החג, וכדי לבחון את ההערכות המבצעית של החיל לאחר ההחלטה לצמצם את אזור הדיג של הפלסטינים ברצועת עזה

צילום: דו"צ, עריכה: מיכאל ברגמן

בעקבות שיגור הרקטות לעבר העיר שדרות במהלך ביקורו בישראל של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, החליט הדרג המדיני לצמצם את אזור הדיג של הפלסטינים מול חופי רצועת עזה ולהשיבו למרחב שקדם למבצע "עמוד ענן". הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, הגיע שלשום (שני) לבסיס חיל הים באשדוד מלווה במפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, כדי לבחון את ההיערכות של צה"ל בזירה הימית לאור ההתפתחויות האחרונות, וכן כדי לחגוג את ליל הסדר יחד עם חיילי הבסיס.

הרמטכ"ל בני גנץ בילה את הסדר בבסיס חיל הים באשדוד יחד עם מפקדי ולוחמי פלגת הדבורות. דובר צה"ל
הרמטכ"ל גנץ עם חיילי הבסיס חיל הים באשדוד/דובר צה"ל

מפקד בסיס אשדוד של החיל, אלוף משנה דרור פרידמן, סקר בפני הרמטכ"ל את האיומים בגזרה ופירט לו אודות הפעילות הביטחונית השוטפת של החיל לאור החלטת הדרג המדיני. החשש העיקרי של חיל הים, הסביר פרידמן, הוא מניסיונות לבצע פיגוע בנתיב הימי נגד מתקנים אסטרטגיים באזור ובחופי ישראל, וכן מניסיונות הברחה של אמצעי לחימה במסגרת מאמץ השיקום של הזרוע הצבאית בחמאס לאחר מבצע "עמוד ענן". כוחות הצבא המצרים מבצעים לאחרונה פעולות שנועדו להרוס מנהרות באזור ציר פילדלפי, הכוללות הזרמת מי ביוב כדי למוטט אותן ולמנוע את שיקומן. לכן, קיים חשש שחמאס יחפש ערוצי הברחה אחרים בהם דרך חופי מצרים לחופי רצועת עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
הרמטכ"ל עשה סדר עם חיל הים: "גם עכשיו - ממשיכים במשימה". דובר צה"ל
הרמטכ"ל בבסיס חיל הים, שלשום/דובר צה"ל

אל"מ פרידמן ציין עוד בפני הרמטכ"ל את ההתפתחות של האיומים בזירה הימית והעבודה מול תצפתניות שמזהות חריגות של כלי שיט מעבר לאזור המותר לדיג. גנץ עלה על כלי השיט, וקיבל תדרוך על אופן הפעילות שלהם. לאחר מכן, בירך את הלוחמים, הביע הערכה על פעילותם והוסיף כי "גם בשעה זו של הסדר, לוחמי חיל הים ממשיכים במשימותיהם בים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully