וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי-טפחות מחלק כרטיסי טיסה, אבל לא לנכים

פרסומת של הבנק ששודרה לאחרונה מבטיחה כרטיס טיסה למי שפותח חשבון ומעביר משכורת של 7,000 שקלים. ואולם מתברר שנכה המעביר קצבה, גם אם גבוהה מהסכום האמור, לא זכאי להטבה

האם בנק מזרחי-טפחות מעדיף את לקוחותיו בריאים ועובדים מאשר נכים ומקבלי קצבאות? פרסומת של הבנק ששודרה לאחרונה מבטיחה כרטיס טיסה לחוץ לארץ לכל אדם הפותח חשבון בבנק ומעביר משכורת של 7,000 שקלים ומעלה. ואולם, מתברר כי נכה המעביר קצבה - גם אם גבוהה מהסכום האמור - אינו זכאי להטבה. זאת מאחר שלטענת הבנק לא מדובר בהכנסה המוגדרת "משכורת".

בנק מזרחי טפחות, פברואר 2012. שי אוקנין
"הקריטריונים להטבה מדברים על משכורת". סניף מזרחי-טפחות/שי אוקנין

לטענת עליזה שי, תושבת בית שמש, בנה בן ה-18.5, הלוקה בשיתוק מוחין ועל כן מוגבל פיזית וזכאי לקצבת נכות של 100% ולקצבת שירותים מיוחדים לצמיתות בגובה 7,200 שקלים, פנה לאחרונה לבנק בעקבות הפרסומת וביקש לפתוח בו חשבון. "הבן שלי כבר גדול, וכצעד ראשון לעצמאות החלטנו להעביר את הקצבה מהחשבון שלי לחשבון עצמאי חדש שיפתח בעצמו".

לדבריה, לאחר שבנה ראה את הפרסומת של הבנק, ולפיה פתיחת חשבון חדש והעברת משכורת בגובה 7,000 שקלים תזכה את בעל החשבון בכרטיס טיסה, הוא החליט שזה הבנק שבו ירצה לפתוח את חשבונו. "הוא אוהד קבוצת הכדורגל של ברצלונה, אז חשבנו שזה יכול להיות יעד מהנה למימוש ההטבה", סיפרה שי. "החלטנו שנלך לסניף בבית שמש, אבל שם נכונה לו השפלה גדולה".

"זו עוגמת נפש גדולה"

בשבוע שעבר הגיעו בני המשפחה לסניף והשלימו את הליך הרישום ופתיחת החשבון עבור בנם. ואולם, כשביקשו פרטים על הטבת כרטיס הטיסה, השיבה הפקידה כי מדובר בהטבה הניתנת רק למעבירי משכורת, בעוד שהם מעבירים קצבה. "הסברתי לפקידה את האבסורד בדבריה כשמדובר בקצבה לצמיתות, בניגוד לאדם שעכשיו מראה להם תלושי שכר ובשנה הבאה אין לו עבודה", סיפר אבי המשפחה. "הבהרתי לה כי הקצבה נועדה לקיימו כי הוא לא מסוגל להשתכר, אז איך אפשר לומר שזה לא נחשב משכורת? זו הונאה".

חרף עוגמת הנפש, ביקש הבן לפתוח את החשבון בכל זאת. ואולם לדברי שי, היא אינה מתכוונת לוותר: "אני אלחם על זה, כי לא מדובר רק בכרטיס טיסה, שבכל מקרה יחייב אותי לרכוש כרטיס נוסף, כי הוא לא יכול לנסוע לבד". לדבריה, "זו עוגמת נפש גדולה ונמאס לי להילחם על כל דבר, אך אני אעשה זאת כי מדובר באפליה ואני לא אתן לה להימשך. בגלל שהבן שלי נכה, לא מגיעה לו הטבה שניתנת לכולם? עד היום נלחמנו בשבילו, ומכעיס אותי שכבר בצעד הראשון שלו כעצמאי הוא קיבל 'לא'".

שי אף פנתה לסיוע מארגון "בזכות", המרכז לזכויות אנשים עם מוגבלות. ואמנם, בארגון לא הופתעו מהתחמקות הבנק. "אנו נתקלים במקרים רבים שבהם כללים ונהלים טכניים מובילים בפועל לתוצאה אחת - הרחקת אנשים עם מוגבלות משירותים והטבות הניתנים לכולם", סיפרה מנכ"ל הארגון, עו"ד אסתר סיוון. "הרי ברור שקצבה לצמיתות היא הכנסה הרבה יותר בטוחה לבנק מאשר הארעיות של משכורת".

מבנק מזרחי-טפחות נמסר בתגובה: "הקריטריונים למבצע אמנם מדברים על משכורת, אבל כיוון שמדובר במקרה יוצא דופן עם נסיבות מיוחדות, אנחנו נבחן שוב את הבקשה בחיוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully