וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים מעמיסים עגלות לחג: "נחסוך כמה שאפשר"

רגע לפני "אחד מי יודע", חיפוש האפיקומן ושתיית יין מרובה, רשתות המזון המהיר מתמלאות בקונים המטורדים מהמחירים הגבוהים. "מה שבשנה שעברה קנינו ב-1,500 עולה היום 2,000"

צילום: שי מכלוף, טל אנגלנדר; עריכה: יאיר דניאל

ארוחת ליל הסדר יכולה להיות אירוע מלחיץ. בני משפחה שלא רגילים לראות אחד את השני ביומיום נאלצים להעביר כמה שעות של סעודה, שירים וברכות. החמות מלכסנת מבט לכלה שלא יוזמת שטיפת כלים, הדוד מגזים בבדיחות גסות, הילדים מתרוצצים ושוברים את הכלי שנקנה במתנה למארחים והסבתא? היא לא שומעת כלום. לכן, מה שכולם יעדיפו לזכור מאותו ערב הוא ללא ספק – האוכל.

קניות לחג בסניף שופרסל ביגאל אלון בת"א, מרץ 2013. ניב אהרונסון
"טירוף החג הוא טירוף לגיטימי". סניף שופרסל בתל אביב/ניב אהרונסון

הישראלים כבר צובאים על רשתות המזון. יש מי שמעמיסים עגלות לקראת ערב החג, ויש מי שממהרים לקנות חומרי ניקוי כדי לצחצח את הבית בזמן הקצר שנותר. מה שבטוח – הסופרים מלאים בקונים, התורים ארוכים והכל דואגים שלא יחסר לאף אחד שום דבר. עם זאת, לא ניתן להתעלם מכמויות הכסף עליהם נאלצים הקונים לוותר כדי לחגוג חג כהלכתו. "טירוף החג הוא טירוף לגיטימי", אומר שי מתל אביב. "יש עליות במחירים והמשכורת נשחקת. מה שקינו בשנה שעברה ב-1,500 שקל היום אנחנו קונים ב-2,000 שקל. מנסים לחסוך כמה שאפשר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קניות לחג בסניף שופרסל ביגאל אלון בת"א, מרץ 2013. ניב אהרונסון
"יש עליות במחירים והמשכורת נשחקת"/ניב אהרונסון

גם על סניף רמי לוי בבאר שבע קדחת החג לא פוסחת. "אני כבר פעם רביעית מגיעה לכאן, לסגור קצוות. אני קונה יותר בשרים, על האש, יינות. המון המון כסף", מספרת אתי, תושבת העיר. "רק שיהיה חג שמח ושנהיה בריאים". איציק עסאבי, סגן מנהל הסניף, אומר כי הוא מעריך שבשעות הערב יהיה עמוס. "לא חסרה סחורה, הרשת משרתת את כל הלקוחות. קיבלנו עוד מחסן מבחוץ והתארגנו יפה. אנחנו עומדים בקצב ובמכירות וגם מבחינת כוח אדם לא חסר לנו כלום. רוב העובדים נתנו ויתנו מעל ומעבר".

קניות לחג בסניף שופרסל ביגאל אלון בת"א, מרץ 2013. ניב אהרונסון
"עומדים בקצב ובמכירות וגם מבחינת כוח אדם לא חסר כלום"/ניב אהרונסון

מרשת טיב טעם נמסר כי "סניפי הרשת יהיו פתוחים במהלך החג וישרתו את הלקוחות עם מלאי מגובר וכמויות גדולות של סחורה". מרשת שופרסל נמסר כי "לקראת הפסח שופרסל מציעה ללקוחותיה את כל הנדרש על מנת שיוכלו לרכז את קניותיהם בחנויות הרשת החל ממוצרי המזון לחג, מוצרי הבשר והירקות לארוחת הסר וימי החג. המסגרת ההיערכות לחג הוזמנו כמויות גדולות של מוצרי ניקיון ומזון לחג. כמו כן, לקראת החג תגברה הרשת את שעות הפעילות והעלתה את מספר העובדים במחלקות השונות ובקו קופות". עוד נמסר מהרשת כי היא ערוכה מבחינת מלאים של המוצאים ואין חוסרים משמעותיים בסניפים. עדיין ניתן לקנות חמץ בסניפים אולם לקראת החג ירוקנו מדפי החמץ.

טעם לפגם בהגדה של פסח: 4 אחים, רק ה"רשע" חילוני

לפניות לכתבת: daniellerosenbaum@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully