וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצבו של ראש עיריית עכו שנורה: "איש חזק"

קובי מנדל

23.3.2013 / 20:30

ראש עיריית עכו שמעון לנקרי, שניצל מניסיון התנקשות בחייו, מאושפז במצב קל-בינוני. בכירים פקדו את מיטתו במהלך השבת, בהם השר אהרונוביץ' ונתניהו התקשר לשאול לשלומו

צילום: אדריאן הרבשטיין, ערן גילווארג; עריכה: רן מנחם

(בית החולים בנהריה, שישי)

שיפור חל במצבו של ראש העיר עכו, שמעון לנקרי, המאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים בנהריה לאחר שנורה במכוניתו אתמול (שישי) בלילה בניסיון התנקשות בחייו. פציעתו מוגדרת כעת באורח קל עד בינוני והוא צפוי לשהות ביחידה גם בימים הקרובים בשל פגיעה באחת מריאותיו. במהלך השבת ביקרו אותו נבחרי ציבור שונים, בהם השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', ראשי רשויות רבים ויו"ר קדימה, שאול מופז. ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שוחח בסוף השבוע עם לנקרי, דרש בשלומו ואיחל לו החלמה מהירה.

מנהל בית החולים בנהריה, ד"ר מסעד ברהום, מסר: "חל שיפור במצבו של ראש העיר. שמעון הוא אדם בריא ואיש חזק ואני מאמין כי יתאושש במהרה. בשל הפגיעה באחת מריאותיו, יש לו נקז בחזה, אך חשוב להדגיש כי לאורך כל שהותו אצלנו הוא מצוי בהכרה מלאה. מוקדם עדיין לומר בשלב זה מתי הוא ישוחרר מהיחידה לטיפול נמרץ ומבית החולים".

"צריך להתחיל להתייחס ברצינות לאיומים"

במהלך סוף השבוע הגיעו מבקרים רבים אל בית החולים, חלקם פגשו בו לזמן קצר מאוד ואחרים שוחחו עם בני משפחתו שלא עוזבים את מיטתו מאז האירוע. השר לביטחון הפנים הגיע מלווה במפקד מחוז חוף במשטרה, ניצב חגי דותן. שרת הבריאות, יעל גרמן שביקרה אף היא את לנקרי אמרה בסיום ביקורה: "הנושא של תקיפת אישי ציבור יועלה בישיבת הממשלה. צריך להתחיל להתייחס ברצינות לאיומים לא רק על ראשי ערים, אלא גם על נבחרי ציבור כמו חברי מועצה וחברי ועדת תכנון ובנייה. יש לפעול להחמרת הענישה על איום כזה או אחר, כי לא פעם החלטות כאלו ואחרות שאנו מקבלים כנציגי ציבור, גורמות לכעס בקרב גורמים שונים ועלולות להביא למקרים קיצוניים". עבור השרה גרמן היה זה ביקורה הראשון במרכז רפואי מאז נכנסה לתפקידה.

לנקרי חבר במפלגת קדימה ונחשב לאחד מבכיריה. את מיטתו פקד יו"ר המפלגה, שאול מופז, שביקש לעודד אותו ואת רעייתו. גם חברי הכנסת דוד אזולאי (ש"ס) ורינה פרנקל (יש עתיד) פקדו את מיטתו של לנקרי וראשי רשויות רבים, בהם שלמה בוחבוט ממעלות-תרשיחא, שלומי לחיאני מבת ים, צבי בר מרמת גן, איש התקשורת העכואי זוהיר בהלול ואשת העסקים רעיה שטראוס – בן דרור, הנמצאת בקשרי ידידות שנים רבות עם לנקרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
זירת הירי בראש עיריית עכו, שמעון לנקרי, סמוך לצומת ג'וליס, 22 במרץ 2013. ערן גילווארג
זירת האירוע בליל שישי/ערן גילווארג

לנקרי נורה בשישי בלילה בחזהו כשהיה לבדו במכוניתו, סמוך לצומת ג'וליס. הוא הצליח להתקשר לכוחות ההצלה ואמבולנס שהגיע למקום פינה אותו לבית החולים בנהריה. מחקירת נסיבות הירי עולה כי לנקרי היה באירוע בת מצווה בעכו ומסיבה לא ברורה נסע לכפר מכר. זמן קצר לאחר מכן, הוא נורה בחזהו ירייה אחת בידי אלמוני רעול פנים, סמוך לצומת ג'וליס. לנקרי הצליח להימלט מהיורה ונסע במכוניתו מספר קילומטרים עד לצומת כפר מכר, על כביש עכו כרמיאל, תוך שהוא מזעיק את כוחות ההצלה. היורה נמלט מהמקום רגלית.

עוד עולה מחקירת המשטרה כי בירי היה מעורב יותר מאדם אחד. חוקרי יחידת מרחב חוף ממשיכים בגביית עדויות ובודקים מספר כיווני חקירה. עדיין לא ידוע מה המניע למעשה וטרם נעצרו חשודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully