וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה זה 600 שנה: שני אפיפיורים תחת גג אחד

23.3.2013 / 19:04

האפיפיור הפורש, בנדיקטוס ה-16, אירח את יורשו בתפקיד הקדוש, פרנציסקוס, בבית הנופש שלו ליד רומא. השניים התפללו יחדיו ושוחחו במשך כ-45 דקות

האפיפיור הפורש, בנדיקטוס ה-16, ויורשו פרנציסקוס, נועדו היום (שבת) באיטליה, במפגש ראשון בין אפיפיורים זה 600 שנה. האפיפיור הנכנס הגיע במסוק לבית הנופש של בנדיקטוס ה-16 שמדרום לרומא. דובר הוותיקן מסר כי האווירה בין השניים, שהתפללו יחדיו ולאחר מכן סעדו בבית הנופש שבו מתגורר בנדיקטוס מאז פרישתו, הייתה "משפחתית".

האפיפיור הפורש בנדיקטוס ה-16 נפגש עם האפיפיור פרנציסקוס באיטליה. רויטרס
בנדיקטוס זה אח. האפיפור הפורש ומחליפו פרנציסקוס/רויטרס

בנדיקטוס, שזעזע את מאמיניו ברחבי העולם כאשר הודיע בחודש פברואר השנה כי החליט לפרוש מתפקידו – לראשונה זה 600 שנים, המתין לאורחו במנחת המסוקים וקיבל אותו בחום. האפיפיור הפורש, שהסביר את החלטתו הדרמטית בכך שתשו כוחותיו, ליווה את פרנציסקוס למעונו, שם התפללו השניים ושוחחו ביניהם במשך כ-45 דקות. לאחר מכן הצטרפו עוזריהם לארוחת צהריים משותפת. דובר הוותיקן הוסיף כי פרנציסקוס אמר למארחו כי "אנחנו אחים, הבא נתפלל יחדיו".

מיסת ההשבעה של האפיפיור פרנציסקוס. הוותיקן, מרץ 2013. AP
האפיפיור פרנציסקוס בטקס ההשבעה/AP

השבוע התקהלו מאות אלפי בני אדם בוותיקן לרגל מיסת ההשבעה של האפיפיור ה-266 פרנציסקוס. הטקס, שהתקיים ימים ספורים אחרי מינויו של פרנציסקוס לתפקיד, נערך בכיכר פטרוס הקדוש במעמד אנשי דת בכירים וכמה ראשי מדינות. באחת הפעמים הבודדות מאז ניסיון ההתנקשות ביוחנן פאולוס השני, נסע האפיפיור במכונית פתוחה, וערך סיור ממושך בקרב הקהל. הוא עצר פעמים רבות לברך את המאמינים, ובנאומו אמר כי "צריך להגן על הסביבה ועל החלשים". במהלך הטקס הוענקה לפרנציסקוס "טבעת הדייג", החותם המיוחד של האפיפיור. הוותיקן מסר כי פרנצסיקוס בחר בדגם הכסוף והפשוט ביותר, כמו זה שעוצב עבור האפיפיור פאולוס השישי. כמו כן קיבל פרנציסקוס את הפליום - הרצועה המסורתית עשוית-הצמר המסמלת את סמכותו.

נאומו האחרון של האפיפיור בנדיקטוס ה-16. הוותיקן, 27 בפברואר 2013. רויטרס
תשו כוחותיו. בנדיקטוס ה-16/רויטרס

מספר ימים לאחר ההודעה הדרמטית על פרישתו של בנדיקטוס ה-16, דיווחו כלי תקשורת באיטליה כי החלטתו לרדת מכיסאו קשורה לממצאי חקירה פנימית בתוך הוותיקן על סדרת סחיטות על רקע פרשיות הומוסקסואליות בתחומי המדינה הקתולית. דובר האפיפיור סירב לאשר או להכחיש את הדיווח. מקורות בוותיקן מסרו כי התפטרותו של בנדיקטוס ה-16 קשורה קשר ישיר לחשיפת רשת של הגמונים הומוסקסואלים בוותיקן, שחלקם נסחט בידי אחרים. עוד נמסר כי האפיפיור החליט כבר ב-17 בדצמבר 2012 על התפטרותו – ביום שבו קיבל עותק מדו"ח שכתבו שלושה קרדינלים על פרשת "ותיליקס", במסגרתה נמצא כי משרתו האישי, פאולו גבריאל, הדליף חומרים רגישים לתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully