וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד נתניהו: "ההתנצלות בפני טורקיה - שגיאה חמורה"

יהושע בריינר

22.3.2013 / 18:33

מספר 2 ברשימת הליכוד-ביתנו תקף בחריפות את ראש הממשלה, על שהביע צער על אירועי משט המרמרה. "ההתנצלות פוגעת בכבודה ובמעמדה של ישראל", אמר מי שמיועד לכהן כשר החוץ

ליברמן נגד נתניהו: יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ומספר 2 ברשימת הליכוד-ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, תקף הערב (שישי) בחריפות את התנצלותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בפני מקבילו הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, על אירועי משט המרמרה ב-2010 מוקדם יותר היום. "התנצלות של מדינת ישראל על פעילות של חיילי צה"ל נגד ארגון טרור היא שגיאה חמורה", אמר ליברמן.

בנימין נתניהו ואביגדור ליברמן באירוע הליכוד – ישראל ביתנו לאחר פרסום תוצאות המדגם, ינואר 2013. שלומי גבאי
התפייס עם אחד, החריף יחסיו עם אחר. נתניהו לצד ליברמן, בימים קרובים יותר/שלומי גבאי

מי שעד כה היה מיועד לכהן כשר החוץ הבא, בכפוף לזיכוי בהליכים המשפטיים נגדו, הוסיף כי "מי שצפה שתמונות שצולמו על ספינת ה'מאווי מרמרה' מבין מעל לכל ספק, שחיילי צה"ל פעלו מתוך הגנה עצמית מול פעילי ארגון IHH, שמוכר כארגון טרור גם במדינות אירופה, ובהן גרמניה והולנד". יו"ר סיעת ישראל ביתנו המשיך בביקורת על ראש הממשלה, ואף טען כי "ההתנצלות פוגעת במוטיבציה של חיילי צה"ל, ובנכונותם לצאת למשימות כאלה בעתיד". עוד הוסיף, כי ההתנצלות פוגעת במאבק של ישראל על צדקת דרכה, ועל מוסריותה ועל מוסר חייליה.

ליברמן: רק טורקיה אשמה בהידרדרות היחסים

מאידך, ניסה ליברמן לרכך את תגובתו כשאמר כי הוא "מעריך את היחסים הטובים ששררו שנים רבות בין העם היהודי לעם הטורקי", אולם הוסיף כי ההנהגה הנוכחית בראשות ארדואן היא האחראית הבלעדית להידרדרות היחסים, מבלי לייחס לישראל כל אשמה בהחרפת היחסים.

"השתלחותו של ארדואן בישראל בכל הזדמנות אפשרית, החל מהתקפתו על הנשיא פרס ב-2009 בוועידת דאבוס ועד לדבריו לפני מספר שבועות, על כך שהציונות היא גזענות ופשע נגד האנושות, וסירובו להתנצל על אמירה זו מפורשות ובמקביל להתנצלות הישראלית, פוגעת בכבודה ובמעמדה של ישראל באזור ובעולם כולו", אמר ליברמן. יצוין כי בשיחה בין נתניהו לארדואן התנצל האחרון על הדברים שאמר על הציונות, והסכים להפסקת כל הליך פלילי נגד חיילי צה"ל שהשתתפו בהשתלטות על הספינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

עוד על הפיוס בין ישראל וטורקיה

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully