וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנט שהפריע לאובמה: "צעקתי נגד הכיבוש"

נאומו של נשיא ארה"ב בבנייני האומה בירושלים הופרע על ידי רביע עיד, סטודנט מחיפה. "לא הייתי מרגיש בנוח אלמלא היה לפחות מפריע אחד", התלוצץ אובמה לקול תשואות הקהל

צילום: סטלינק, עריכה: רן מנחם

נאומו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אחר הצהריים (חמישי) לא עבר ללא הפרעות. במהלך נאומו בבנייני האומה בירושלים נשמעו צעקות בערבית באולם, אך אנשי הביטחון השתלטו במהרה על האיש, סטודנט מחיפה, והוא הוצא לקול שריקות בוז. נראה כי הצעיר לא הצליח להוציא את הנשיא אובמה משלוותו והוא התייחס לכך בהומור. "זה לא נורא, בדיוק על זה דיברתי לגבי הצורך בדיון ער", אמר הנשיא בהתייחסו לאדם שהחל לצעוק לעברו. "לא הייתי מרגיש בנוח אלמלא היה לפחות מפריע אחד", התלוצץ לקול תשואות הקהל, "זה גורם לי להרגיש בבית".

הסטודנט שהפריע לנאומו של אובמה הוא רביע עיד, סטודנט בן 24 בחיפה, תושב צפון הארץ, שביקש להביע את מחאתו. "צעקתי נגד הכיבוש ולמען שחרור פלסטין", אמר רביע לוואלה! חדשות. הוא הוצא מהאולם על ידי שוטרים והורחק מהמקום.

ביקור אובמה בישראל - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות
ביקור הנשיא אובמה בישראל: עדכונים שוטפים
בזמן ביקור אובמה: רקטות לדרום, פגיעה בחצר בשדרות
דעה: אובמה זכה לקבלת פנים חמה ולבנה

נאום אובמה בבנייני האומה, מרץ 2013. AP
"זה גורם לי להרגיש בבית", אמר אובמה על ההפרעה/AP

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שב אחר הצהריים לירושלים - בתום פגישתו עם יו"ר רשות הפלסטינית. הערב הוא עלה הבמה בבנייני האומה, על מנת לשאת את הנאום המרכזי של ביקורו בישראל. כפי שהעיד הנשיא טרם הגיע ארצה, הנאום שלו היווה פניה ישירה לציבור הישראלי. כבר משעות הבוקר הצטופפו באולם שבמרכז ירושלים כאלף מאזינים, רבים מהם סטודנטים, כדי לשמוע את הנשיא האמריקאי בנאומו המכונן.

"שלום", פתח אובמה את נאומו בעברית לקול תשואות הקהל. "אני אסיר תודה על קבלת הפנים שקיבלתי מעם ישראל. אני מביא איתי את התמיכה של העם האמריקאי, ואת החברות שקושרת אותנו ביחד. בימים האחרונים אישררתי את המחויבות של ארצות הברית לישראל יחד עם ראש הממשלה נתניהו והנשיא פרס. מסעו של העם היהודי לעצמאות לאורך אין-ספור דורות, כלל מאות שנים של סבל וגלות, פוגרומים ואפילו רצח-עם. בעוד שיהודים זכו להצלחות בכל העולם, החלום של החירות המלאה לבסוף התגלמה ברעיון הציוני - להיות עם חופשי בארץ המולדת שלכם", אמר. "עם זאת, מה שמשמח אותי ביותר זה הפנייה אל הקהל הישראלי הצעיר, אליכם".

כבר בפתח דבריו לא ויתר הנשיא האמריקאי על עקיצה הומוריסטית בנוגע ליחסיו עם ראש הממשלה. "אני יודע שבדמוקרטיה התוססת בישראל, כל מילה ומחווה נבחנת בקפידה. אבל רק שתדעו, כל דרמה ביני לבין חברי ביבי במהלך השנים, הייתה רק עלילה כדי ליצור חומר למערכונים של 'ארץ נהדרת'".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully