וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך הפחיתה ישראל דרמטית את עלות המיירט של "כיפת ברזל"

המגזין טיים דיווח כי בזכות מכ"ם המוצב על הקרקע ומשדר לטיל המיירט, צומצם מספר חיישני הרדיו היקרים המוצבים בראשו. כתוצאה, העלות קטנה "ממאות אלפי דולרים לכמה אלפים"

יח"צ - חד פעמי

כשינחת היום (רביעי) נשיא ארצות הברית ברק אובמה בישראל, מארחיו לא מתכננים לבזבז זמן. לא רחוק מהנקודה שבה יוצמד גרם המדרגות למטוס, כבר נערך מתחם שבו יוצגו לנשיא האמריקאי מערכות ההגנה מפני טילים שפיתחה ישראל: "כיפת ברזל", "שרביט קסמים" ו"חץ". המערכות האלה הן גאוות התעשיות הצבאיות של ישראל, אך אובמה יובל אליהן אחר כבוד מסיבה נוספת – ארה"ב נושאת במרבית נטל הפיתוח והמימון שלהן, ובירושלים מקווים שתמשיך לעשות זאת.

שיגור טיל ממערכת כיפת ברזל באשדוד. 18 בנובמבר 2012. רויטרס
כיפת ברזל בפעולה/רויטרס

ביקורת רבה נמתחה בעבר על העלות הלא מבוטלת של הטיל המיירט המשמש את מערכת כיפת ברזל, שמיועד לפגוע ברקטות פלסטיניות שעלותן כמה מאות דולרים בלבד. אך אתמול (שלישי) דיווח המגזין "טיים" כי ישראל הצליחה לצמצם משמעותית את מחיר המיירטים, שמוערך בדיווח במאות אלפי דולרים. "השאלה העיקרית שכולם שואלים היא 'אתם יורים טיל יקר מול משהו מאוד זול'", אמר יוסי הורוביץ מהרשות לפיתוח אמצעי לחימה (רפא"ל). "אז המטרה הייתה להפחית עלויות".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
סוללת כיפת ברזל חמישית נפרשה בגוש דן. שי מכלוף
המיירט מורכב מאלומיניום/שי מכלוף

"ההתייעלות ניכרת בכל מרכיבי המערכת, אך החיסכון הגדול ביותר הושג באמצעות הפחתת גודל ה'עיניים' של הטיל, המהוות את המרכיב היקר ביותר בו", נכתב בטיים. "הטיל המיירט ננעל על מטרתו באמצעות הנחיות המתקבלות מרדאר שנמצא בקצהו, שעמוס בחיישני תדרי רדיו שעלותם עצומה. אך רקטה המשוגרת מרצועת עזה עושה מסלול בליסטי פשוט: היא עולה למעלה ויורדת למטה. ברפא"ל הבינו שניתן לעקוב אחר מסלול הרקטה באמצעות מכ"ם המוצב על הקרקע, שבתורו משדר את המידע למיירט. רק כששני הטילים קרובים זה לזה מופעלת מערכת החיישנים במיירט עצמו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המידע מועבר מהמכ"ם אל הטיל המיירט/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני יכול לקרב את המיירט בצורה מדויקת אל המטרה, ואז להפעיל את החיישנים לזמן קצר מאוד", אמר הורוביץ. זמן הפעלה קצר יותר פירושו מספר נמוך יותר של חיישנים – וחיסכון גדול בעלות. "מדובר בהפרש של שתי ספרות, ממאות אלפי דולרים לכמה אלפי דולרים". הטיים ממשיך ומדווח כי מרבית הטילים המונחים עושים שימוש בחומרים מורכבים, שעמידים למעוף בגבהים שונים. אך כיפת ברזל לא נדרשת לגבהים יוצאי דופן. "השתמשנו באלומיניום שמצאנו מעבר לרחוב", מתבדח הורוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully