וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילת שקד התלוננה: גולשת כתבה נגדי "תמותי"

יהושע בריינר

19.3.2013 / 18:03

הח"כית הטרייה פנתה לקצין הכנסת בבקשה לבדוק האם סטטוס שנכתב נגדה בפייסבוק לאחר פגישתה עם שגריר אריתראה מהווה הסתה. "חשוב שנהיה מודעים לכוחה של מילה". הגולשת חזרה בה

חברת הכנסת הטרייה איילת שקד (הבית היהודי) פנתה הבוקר (שלישי) לקצין הכנסת, בבקשה לבדוק האם סטטוס של גולשת בפייסבוק, שבו נכתב עליה "תמותי", מהווה הסתה נגדה. את הסטטוס כתבה ליאור בירגר, פעילה לשעבר בארגון לסיוע לפליטים א.ס.ף., בעקבות פרסום כי שקד נפגשה עם שגריר אריתראה בישראל, שבו אמרה כי למסתננים שיגורשו מישראל אין סכנה בארץ מוצאם. בסטטוס שהעלתה לאחר הפגישה כתבה בירגר בהתייחסה לחברת הכנסת שקד: "תמותי. פשוט תמותי. אין לי משהו מתוחכם, ציני או מעורר-השוואה-להכחשת-שואה אחר לומר בנידון. רק זה. תמותי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אין להקל ראש בהסתות נגד אנשי ציבור". הסטטוס נגד שקד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אנו רואים את הנכתב בחומרה רבה ומבקשים כי העניין ייבדק מידית. אין להקל ראש בהסתות נגד אנשי ציבור", כתבה שקד והוסיפה כי " אין בעיניי מקום להסתה פומבית למוות נגד כל אדם שהוא, גם אם אמונותיו סותרות את אמונותיך. דווקא בימים טרופים אלו, כשכל ידיעה פותחת בעיתון עוסקת באלימות, חשוב שנהיה מודעים לכוחה של המילה הכתובה וניזהר בלשוננו. אין שום מקום לסובלנות כלפי קריאה לאלימות, והיא צריכה להיאכף בכל האמצעים הדרושים לכך". באשר לדברים שיוחסו לה בכתבה, טוענת שקד כי דבריה לא הובנו כהלכה.

עם הגשת התלונה של שקד, חזרה בה היום בירגר מתוכן הסטטוס שכתבה. "הדברים נכתבו בלהט הרגע בעמוד הפייסבוק הפרטי שלי ולא מטעם ארגון כלשהו", היא מסרה בתגובה. "אני מתנצלת על הפגיעה בח"כ איילת שקד ומאחלת לה אריכות ימים. לצערי, באמונתה העיוורת של ח"כ שקד לדבריו של שגריר אריתראה יש משום סכנה של ממש לחייהם של מבקשי מקלט החיים בישראל אשר מאוימים בגירוש וסובלים מאלימות ומהסתה. אני מאחלת לחברת הכנסת שקד להיפגש כמה שפחות עם נציגים רשמיים של ממשלים שמוציאים להורג מדי שנה מאות אזרחים וסוגרים אלפים אחרים במחנות עבודה".

מיכל פינצ'וק, מנכ"לית עמותת א.ס.ף שבה הייתה בירגר פעילה אמרה כי "למרות הביקורת שיש לנו על עמדתה של ח"כ שקד בנוגע לעתיד מבקשי המקלט מאריתראה, אנו מצרים על תגובת עמיתתנו ליאור בירגר. דבריה נאמרו ללא ספק מתוך כאב ובלהט הכעס, ואין ספק כי מוטב היה שלא ייאמרו. עמותת א.ס.ף מאמינה בשיח ובדיאלוג מכבד ולא אלים עם עמדות ודעות אחרות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully