וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בירך את הממשלה החדשה: "האתגרים מרובים"

19.3.2013 / 0:01

בתום ישיבתה הראשונה, אירח נשיא המדינה במשכנו את חברי הממשלה ה-33 לצילום התמונה הקבוצתית המסורתית. "האחריות המוטלת על כתפיכם מרובה והעם נושא פניו אליכם"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: מיכאל ברגמן

לאחר שהושבעו בתום דיון סוער בכנסת, ובתום ישיבתם הראשונה, הגיעו אמש (שני) חברי הממשלה ה-33 של מדינת ישראל לבית הנשיא בירושלים על מנת לקבל את ברכתו של נשיא המדינה שמעון פרס. 22 השרים, הוותיקים והחדשים, וראש הממשלה בנימין נתניהו הצטלמו יחד עם הנשיא פרס את התמונה הקבוצתית המסורתית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התמונה הקבוצתית המסורתית במשכן הנשיא/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני שמח לארח במשכן הנשיא את הממשלה ה-33 של מדינת ישראל", קיבל פרס את פני השרים. "ממשלה שיש בה ותיקים והרבה פנים חדשות – ממשלה שיש בה בעלי ניסיון בעבודת הממשלה ובעלי כוחות יצירה ועשייה מתחומים מגוונים. עלינו להעניק לה אשראי על מנת שתוכל להביא עמה רוח רעננה". פרס התייחס למשימות העומדות בפני הממשלה החדשה. "בפניכם, חברי הממשלה ה-33, עומדים אתגרים מרובים – הן בתחום הביטחוני, הן בתחום הכלכלי והן בתחום החברתי – ומעל לכל נדרשת עמידה נחושה מול האיום האירני ומאמץ עליון לקדם את המשא ומתן לשלום עם הפלסטינים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הממשלה ה-33 בישיבתה הראשונה, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנשיא פנה לשרים ואמר: "האחריות המוטלת על כתפיכם, על ראש הממשלה בראש, על הממשלה כולה, על כל אחת ואחד מכם, הינה רבה והעם כולו נושא פניו אליכם. בטוחני שתהיו קשובים לצרכיו של העם ותענו למאווייו, תוך נאמנות לסמכות שהעם העניק לכם. כנשיא המדינה אני עומד לרשותכם, היו ברוכים".

השרים אישרו את הרכב הקבינט המדיני-ביטחוני

מוקדם יותר, כאמור, קיימו חברי הממשלה את ישיבתם הראשונה. ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את הישיבה הראשונה והחגיגית והבטיח שמשקעי המשא ומתן הקואליציוני לא יפריעו לשרים החדשים, המגיעים מהמפלגות השונות לפעול יחד. "אנחנו פותחים שולחן ומנקים שולחן", אמר נתניהו, שזוכה זו הפעם השלישית להקים ממשלה בישראל. "נעבוד יחד ונשים בצד את כל המחלוקות", הוסיף נתניהו והדגיש כי הוא מעודד שיח פתוח סביב שולחן הממשלה. "יש כאן אנשים רעננים", בירך נתניהו את השרים החדשים שהם תשעה מבין 22 שרי הממשלה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויאיר לפיד בסיום השבעת הממשלה ה-33, מרץ 2013. טלי מאייר
פירון, לפיד ונתניהו בהשבעת הממשלה בכנסת/טלי מאייר

בפתח הישיבה אמר שר האוצר הנכנס, יאיר לפיד, כי הוא מאוד מתרגש. "הבאתי את התיק של אבא שלי ואני נכנס לישיבה הראשונה", אמר. שר האוצר היוצא, יובל שטייניץ, שישמש כשר לעניינים אסטרטגיים, התייחס למשרדו החדש: "זה בעצם הדבר שביקשתי. אני מאוד שמח לשוב ולתרום בנושאי ביטחון לאומי, יחסי חוץ ואסטרטגיה, נושאים שעמדו במרכז תחומי העניין שלי תמיד". שר החינוך החדש, שי פירון, אמר: "זה מאוד מרגש לחשוב שאתה חלק מממשלת ישראל. אני מקווה שנעמוד באתגר הגדול הזה". שרת הבריאות הנכנסת, יעל גרמן, הביע תקווה שהממשלה החדשה תקיים את כל התחייבויותיה לבוחרים. "נעשה עבודה קשה", אמרה.

בישיבה, אישרו השרים את הרכב ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי (הקבינט המדיני-ביטחוני). יו"ר הוועדה, על פי חוק, יהיה ראש הממשלה בנימין נתניהו. חברי הוועדה יהיו שר הביטחון משה יעלון, שר האוצר יאיר לפיד, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ ושרת המשפטים ציפי לבני, שר הכלכלה והמסחר נפתלי בנט והשר להגנת העורף ושר התקשורת גלעד ארדן.

לפניות לכתבת: michalresh1@walla.com

ראש הממשלה בנימין נתניהו בהשבעת הממשלה, מרץ 2013. טלי מאייר
נתניהו נואם בפני הכנסת, היום/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully