וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת 2016? קלינטון תומכת בנישואים חד-מיניים

אחרי שנזהרה בעבר מהסוגיה, שרת החוץ לשעבר מיישרת קו עם בכירים במפלגה הדמוקרטית ומתייצבת לצד הקהילה הגאה. בסוף השבוע עשה כך סנאטור רפובליקני שגילה שבנו הומוסקסואל

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

ברמז נוסף לקראת ריצה אפשרית לתפקיד הנשיא, מביעה מזכירת המדינה לשעבר הילרי קלינטון תמיכה בנישואים חד-מיניים. בסרטון שפורסם היום (שני) ביוטיוב מטעם ארגון התומך בזכויות להט"ב (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים) אמרה קלינטון כי היא תומכת בנישואי הומוסקסואלים בארצות הברית "באופן אישי וגם כעיקרון של מדיניות וחוק".

בסרטון, באורך חמש דקות, אמרה קלינטון כי "לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים אמריקנים הם העמיתים שלנו, המורים שלנו, החיילים שלנו והאהובים שלנו. הם אזרחים בעלי זכויות וראויים לזכויות שוות של אזרחים, כולל נישואין".

הילרי קלינטון נואמת בוושינגטון, 29 ינואר 2013. רויטרס
מכינה את הקרקע למירוץ הנשיאות הבא? הילרי קלינטון/רויטרס

במסגרת תפקידה בקבינט של ברק אובמה, תמכה קלינטון בנישואים חד-מיניים אחרי שעשה זאת הנשיא בשנה שעברה, אך בקמפיין הבחירות שלה לנשיאות ב-2008 התנגדה אליהם. כמו ברק אובמה, שהתמודד מול קלינטון בפריימריז הדמוקרטיים, גם קלינטון תמכה רק במסגרת של איחוד אזרחי לזוגות הומוסקסואלים, ולא בנישואים שווי-זכויות.

למרות שיש עוד זמן רב, קלינטון מכחישה כי בכוונתה להתמודד בבחירות. אך הצהרתה החדשה של מזכירת המדינה לשעבר מעמידה אותה בקו אחד לצד פוליטיקאים בכירים מהמפלגה הדמוקרטית, הנחשבים למועמדים אפשריים בבחירות לנשיאות שייערכו ב-2016 עם תום כהונתו השנייה של הנשיא אובמה. סגנו של אובמה, ג'ו ביידן, כבר הביע תמיכה בנישואים חד-מיניים, וכך עשו גם מושל ניו יורק אנדרו קואומו ומושל מרילנד מרטין אומאלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ביל קלינטון מתחרט כיום על התנגדותו לנישואים חד מיניים

לדברי כמה פרשנים, קלינטון העדיפה להשמיע את ההצהרה בסרטון ולא במסגרת ראיון, כדי להימנע מלהתייחס לחוק שאישר ב-1996 בעלה ביל קלינטון, ושהגדיר שוב את מסגרת הנישואין בארה"ב כאיחוד בלעדי בין גבר ואישה. לאחרונה, במסגרת הדיון המחודש על החוק בבית המשפט העליון בוושינגטון - אמר ביל קלינטון כי הוא מתחרט שאישרר את החוק.

ברקע ההפסד הצורב בבחירות, יותר ויותר פוליטיקאים מהמפלגה הרפובליקנית נקטו קו דומה במטרה לקרבם למצביעים אפשריים. בסוף השבוע עשה זאת הסנאטור מאוהיו רוב פורטמן, שהיה מועמד בולט לתפקיד המועמד לנשיאות והפסיד למיט רומני. הוא הודיע על שינוי בעמדתו, אחרי שגילה כי בנו הומוסקסואל.

לפי סקר של מכון גאלופ שנערך בחודש נובמבר האחרון, 53% מהאמריקנים הבוגרים תומכים בנישואים חד-מיניים, לעומת 46% שמתנגדים להם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully