וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בארה"ב: התמיכה בישראל בשיא של 22 שנים

רגע לפני ביקור אובמה פרסם מכון הסקרים "גאלופ" את הסקר, שקובע ש-64% מהאמריקנים תומכים בישראל. 12%, רובם דמוקרטים וצעירים, אמרו כי הם תומכים בפלסטינים

תמיכת האמריקנים בישראל הגיעה לשיא של 22 שנים, כך על פי סקר שהתפרסם אמש (שישי) בארצות הברית. הסקר, אותו ערך מכון הסקרים האמריקני "גאלופ", מתפרסם ימים ספורים בלבד לפני נחיתתו הצפויה של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בישראל. מממצאי הסקר שנערך בחודש שעבר עולה כי 64% ענו כי בנוגע ל"מצב במזרח התיכון", הם רוחשים יותר סימפטיה לצד הישראלי. זאת לעומת 12% שהעידו על תמיכתם בפלסטינים.

הפעם האחרונה שאחוזי התמיכה בישראל היו כה גבוהים, נראתה בסקר שערך מכון הסקרים בעיצומה של מלחמת המפרץ הראשונה ב-1991, בתקופה בה התחוללה גם האינתיפאדה הראשונה. במהלך שנות ה-90 חלה מגמת ירידה בתמיכה בישראל, אך החל מ-2005 חלה עלייה הדרגתית, כאשר ב-2010 התקרב אחוז התמיכה לשיאו והגיע ל-63%. בשנה שעברה עמד אחוז התמיכה בישראל על 61%.

נשיא ארה"ב ברק אובמה חזר במטוס האייר פורס 1 לוושינגטון, 13 פברואר. רויטרס
יגיע לארץ ביום רביעי/רויטרס

במכון הסקרים ציינו כי מרבית התומכים בפלסטינים הם צעירים, דמוקרטים, ליברלים ואקדמאים, "אך גם בקרב אוכלוסיות אלה, אחוז התמיכה בפלסטינים מגיע ל-24% בלבד". בקרב הרפובליקנים נרשמה תמיכה גבוהה משמעותית בישראל, כאשר 78% מהם תומכים במדינה, לעומת 55% מהדמוקרטים, בקרב "עצמאים", שאינם דמוקרטים או רפובליקנים, נרשם אחוז תומכים דומה לזה של הדמוקרטים. למרות ההבדלים ביניהן, עלייה בתמיכה בישראל נרשמה בקרב שלוש הקבוצות.

אתמול חשף הבית הלבן רשמית את לו"ז הביקור של נשיא ארה"ב ברק אובמה בישראל, בשטחי הרשות הפלסטינית ובירדן בשבוע הבא. לפי התכנון, אובמה ינחת בישראל ביום רביעי ובשדה התעופה יקבלו את פניו בטקס חגיגי נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה בנימין נתניהו. בגלל לוח הזמנים הצפוף, את סוללת "כיפת ברזל" ישנעו עד לנמל התעופה, כדי שהנשיא יוכל להתרשם ממנה. בן רודס, סגן היועץ לביטחון הלאומי אמר בתדרוך כתבים טלפוני כי מדובר ב"אות להמשך התמיכה בביטחון ישראל". האורח רם המעלה ייפגש תחילה עם נשיא המדינה שמעון פרס במעונו והשניים יתנו הצהרות לתקשורת. לאחר מכן, אובמה ייפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הם יערכו מסיבת עיתונאים משותפת ולאחריה תבוא "ארוחת ערב במתכונת עבודה". רודס הזכיר שהנשיא האמריקאי נפגש עם ראש ממשלת ישראל יותר מאשר עם כל מנהיג אחר - והם צפויים לדון בשורה של סוגיות אזוריות, בייחוד אירן, המשבר בסוריה ותהליך השלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully