וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הרץ שמת: "חולדאי היה צריך לבטל הריצה"

קרוביו של מיכאל מיכאלוביץ', שהתמוטט ומת במהלך הריצה בתל אביב, טוענים כי ניתן היה למנוע את האסון: "לא מעכלים זאת". חבריו ליחידת עוקץ: "מכה קשה ליחידה, כולנו בהלם"

צילום: שי מכלוף, עריכה: מיכאל ברגמן

בני משפחתו וחבריו של רס"ר מיכאל מיכאלוביץ', משתתף מרתון תל אביב שהתמוטט ומת אתמול (שישי) במהלך הריצה, לא מעכלים את הבשורה המרה. עשרות קרובי משפחה וחברים הגיעו לבית המשפחה של אשתו במושב, כדי לנחמה. מיכאלוביץ', איש קבע ביחידת עוקץ של צה"ל, הותיר אחריו אשה ותינוק בן כמה חודשים. "אנחנו לא מעכלים את זה. זה מאוד מאוד קשה. הוא היה פרח שאי אפשר לתאר. התריעו ואמרו להם לא לצאת לריצה אך בכל זאת, המרוץ יצא, זה מאוד כואב", אמר מישל חזן, קרוב משפחה של מיכאלוביץ'.

מיכאל מיכאלוביץ' רץ המרתון שהתמוטט ומת בתל אביב, מרץ 2013. החדשות
מיכאל מיכאלוביץ'/החדשות

ביחידת הכלבנים של צה"ל, שבה שירת מיכאלוביץ', קיבלו בהלם את הבשורה על מותו. אחד מהלוחמים הוותיקים ביחידה אמר כי "הוא היה מקצוען אמיתי, בעל ידע רב. זו מכה קשה ליחידה, כולנו בהלם". אהרון יוסף, חבר המשפחה, אמר כי "לדעתי היו צריכים להפסיק את המרוץ. חיילים יוצאי יחידות קרביות, הם 'מורעלים' יותר מדי מכדי להפסיק את זה. אם ראש העיר היה מפסיק את המרוץ, זה לא היה קורה. זה כאב גדול. הוא התחתן לא מזמן, ויש לו ילד בן שלושה חודשים בסך הכל". במהלך המרוץ נפגעו באורח קשה 12 משתתפים שסבלו ממכת חום. הם פונו לבתי החולים איכילוב בתל אביב, וולפסון בחולון ושיבא בתל השומר. צוותי מגן דוד אדום, שנפרשו לאורך מסלול הריצה, טיפלו בכ-80 רצים, שנפגעו רובם באורח בינוני וקל. הם סבלו בעיקר ממכות חום, מהתייבשויות ומחבלות קלות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מרתון תל אביב. דרור עינב
מרתון תל אביב/דרור עינב

במשרד הבריאות טענו כי נעשתה פנייה לעיריית תל אביב לאחר התייעצות עם גורמי המקצוע המובילים בתחום הפיזיולוגיה של המאמץ. "ריצת מרתון היא ספורט אתגרי, אשר בצדו סיכון לפגיעות חום. עיריית תל אביב קיבלה החלטה לבטל את המרתון. להערכתנו, החלטה זו מנעה היקף נפגעים גדול יותר. מנכ"ל משרד הבריאות הורה על הקמת צוות מקצועי בשיתוף משרד הספורט לקביעת אמות מידה ותנאים לקיומם של אירועים בהתייחס לתנאי מזג אוויר".

בעיריית תל אביב-יפו הבהירו כי בעירייה פעלו על פי ההנחיות של משרד הבריאות ושל בית החולים איכילוב אשר הנחו לבטל את המרתון המלא ולקיים את חצי המרתון כסדרו, "זאת בתנאי שכל המקצים יסתיימו עד השעה 9:30, כפי שנעשה". לדברי דוברת העירייה, "הנפטר אשר רץ במקצה חצי המרתון יצא לדרך סמוך לשעה 6:00 בבוקר וסמוך לשעה 8:00 הגיע לקבלת טיפול רפואי". לטענתה, עומס החום בשעה האמורה, כך לפי השירות המטאורולוגי היה קל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully