וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרום אפריקה: יותר מרבע מהנערות - נשאיות HIV

שר הבריאות במדינה הציג נתונים מטרידים לפיהם 28% מתלמידות התיכון נושאות את הנגיף הקטלני, לעומת 4% מהבנים. "ברור שהן לא שוכבות עם נערים בגילן, אלא עם גברים מבוגרים"

תמונת מציאות מזעזעת בדרום אפריקה: לפחות 28% מתלמידות התיכון במדינה נושאות את נגיף ה-HIV, לעומת 4% מהבנים. כך עולה מנתונים מטרידים שמסר שר הבריאות במדינה, ארון מוטסואלדי. לדבריו, שיעור הנשאות הגבוה נובע מכך מתופעת ה"שוגר דדי'ס" – גברים המנצלים מינית את הנערות ומעניקים להן מתנות וכסף בתמורה. "ברור שאלה אינם נערים ששוכבים עם הנערות", אמר השר, "אלה גברים מבוגרים".

שר הבריאות, שדיבר בעיר קרוליינה, אמר כי הנתונים האלה "הורסים את נשמתי". "עלינו לנקוט עמדה נגד ה'שוגר דד'יס' האלה, כי הם פוגעים אנושות בילדות". הוא ציין כי ישנן בנות בגילאים 10-14 אשר נכנסו להריון ובגופן התגלה נגיף ה-HIV, שיכול להתפרץ כמחלת האיידס. "אי אפשר לחיות כך יותר, חייבים לשים לזה סוף".

נערות דרום אפריקניות. AP
"חייבים לשים לזה סוף". נערות בדרום אפריקה/AP

השר מוטסואלדי הציג נתונים עגומים נוספים. לדבריו, 94,000 תלמידות תיכון דרום אפריקניות נכנסו להריון ב-2011, ו-77,000 מהן עברו הפלות במרפאות ציבוריות. בדרום אפריקה יש יותר מ-5 מיליון נשאי איידס, שהם כ-10% מהאוכלוסייה הכללית. בשנה שעברה מתו מהמחלה 260,000 תושבי המדינה, כמעט כמחצית מהאנשים שמתו באותה שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully