וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא חדש בסין: לבער את השחיתות בעידן האינטרנט

14.3.2013 / 9:30

שי ג'ין-פינג קיבל רשמית את הפיקוד על הצבא ואת כל סמכויות השלטון ויחליף את הנשיא הו ג'ינטאו. בעידן שבו הצנזורה בסין מתרופפת, רבים מקווים שהוא מבשר רוח חדשה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הפרלמנט בבייג'ינג אישר היום (חמישי) רשמית את מינויו של שי ג'ין-פינג לתפקיד נשיא סין. שי יחליף בתפקיד את הו ג'ינטאו, ששימש כנשיא המדינה מאז 2002. שי דוגל במאבק בשחיתות ורבים מחוץ לסין תולים בו תקוות שיבער את הסיאוב ממנגוני המפלגה.

בעבר יוחסו לשי סכסוכים פנימיים עם בכירים במפלגה שנטלו שוחד לכיסם וניצלו את גופי המפלגה למטרותיהם הפרטיות - מנסיעות לחו"ל על חשבון המדינה ועד פרשות אפלות שזעזעו את סין כולה. כמו כן דווח כי שי ניהל מאבקים עם המנהיג הקודם של המדינה, הנשיא ג'יאנג דזה-מין, שכמה מנאמניו אוחזים עד היום בחלק מגופי השלטון והביטחון החזקים ביותר של המדינה.

הנשיא הבא של סין נאבק בנשיא לשעבר ששב מהצללים // פרופיל

נשיא סין שי ג'ין-פינג. מרץ 2013. רויטרס
הנשיא החדש, שי, הבוקר בפרלמנט בבייג'ינג. משמאל: הנשיא היוצא, הו ג'ינאטו/רויטרס

הפרלמנט אישר גם את מינויו לי יואן-צ'או לסגנו של שי, שנחשב לרפורמיסט. לי קה-צ'יאנג, שהיה סגנו של ראש הממשלה וון ג'יאבאו, ימונה לתפקיד במקומו, כדי להוביל את המערכת הכלכלית. ההצבעה נערכה בהיכל הגדול של העם בבייג'ינג - משכן הפרלמנט בכיכר טיאננמן.

מדובר למעשה בחותמת גומי לשלב האחרון בהליך חילופי השלטון בסין. שי הוכתר למעשה כנשיא כבר בחודש נובמבר האחרון בקונגרס ה-18 של המפלגה הקומוניסטית, בשעה שקיבל לידיו את הנהגת המפלגה ואת השליטה על הצבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פתיחת הקונגרס ה-18 של סין. בייג'ינג, 8 בנובמבר 2012. רויטרס
רבים מקווים ששי יצליח להילחם בפקידים המושחתים של המפלגה/רויטרס

שי, בן 59, מונה רשמית גם לראש הוועדה הצבאית המרכזית, המשרה הממשלתית המקבילה למזכיר הצבאי של המפלגה הקומוניסטית. בכך הובטחה לו השליטה המוחלטת במנגנון הפוליטי, הצבאי והמדיני. בהצבעה לא הובעה למעשה כל התנגדות פומבית למינוי של שי, מבין חברי המפלגה הממלאים את מושבי הפרלמנט. רק חבר אחד מבין 3,000 הצירים שנבחרו בקפידה הצביע נגד המינוי, ואילו שלושה נוספים נעדרו מההצבעה.

רבים בסין מקווים ששי יביא שינוי למדינה שהפכה לכלכלה השנייה בגודלה בעולם, אך עדיין נאבקת בפערים כלכליים עצומים, בשחיתות ובהרס סביבתי גדול, שנותר מתקופת השלטון היוצא. שי צפוי גם להתמודד עם ביקורת גדולה יותר מקודמיו, במדינה שבה יד הצנזורה מתקשה יותר ויותר להתמודד עם זרימת המידע באינטרנט.

פתיחת הקונגרס ה-18 של סין. בייג'ינג, 9-7 בנובמבר 2012. Andy Wong, Lee Jin-man, AP
רסן הצנזורה בסין מותר בהדרגה - ועמו גוברת הביקורת על הממשלה. שומר בדיון בפרלמנט/AP, Andy Wong, Lee Jin-man

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully