וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דין משמעתי למורה שהפיצה את הרשימה המעליבה

12.3.2013 / 19:22

המורה בתיכון בכפר סבא שאחראית לשליחת קובץ עם הערות פוגעניות נגד תלמידים, תעיד בפני הממונים במשרד החינוך. היא הושעתה מתפקידה כרכזת המסעות לפולין: "כשל חינוכי קשה"

משרד החינוך הודיע היום (שלישי) כי המורה מתיכון רבין בכפר סבא, שהייתה אחראית לשליחת הקובץ ובו הערות פוגעניות כלפי תלמידים, תזומן לבירור משמעתי אצל מנהלת המחוז יחד עם מנהלת בית הספר. ההחלטה התקבלה אחרי שמנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר, קיבלה לידיה את ממצאי הבדיקה שערך המשרד בנושא. במקביל הוחלט כי המורה תושעה מתפקידה כרכזת המסעות לפולין בבית הספר. שטאובר ציינה כי היא "רואה את האירוע בחומרה רבה ביותר" והוסיפה, כי "מדובר בכשל חינוכי קשה, שהאחראים לו יידרשו לתת את הדין".

הפגנת תלמידים בבית הספר בכפר סבא, מרץ 2013. יותם רונן
הפגנת תלמידי התיכון בכפר סבא/יותם רונן

אתמול בערב נערכה בבית הספר אסיפה, אליה הגיעו הורים זועמים שדרשו תשובות מסגל בית הספר. אם לתלמידה עליה נכתב שהיא "מדברת הרבה" סיפרה היום לוואלה! חדשות כי מחנכת הכיתה הבטיחה לקחת את בתה מחר לשיחה אישית על התקרית. "התלמידים איבדו את האמון בצוות המחנכים ובצוות החינוכי", אמרה. על השעייתה של המורה ששלחה את הקובץ אמרה האם: "היה צריך להשעות אותה. היא טעתה - שתשלם את המחיר. הם לא התכוונו שזה ייצא החוצה, אבל זה יצא".

האם סיפרה כי הורים רבים הביעו כוונה להגיש תביעת דיבה נגד בית הספר, ואף אמרה שהיא שוקלת להוציא את בתה מהתיכון ולהעבירה לתיכון אחר. לדבריה, הורים אחרים מתלבטים אם לשלוח את ילדיהם למשלחת לפולין, גם לאחר השעייתה של המורה שהייתה אחראית לנושא. "אם עכשיו הם מדברים ככה מה יהיה שם? ירכלו מאחורי הגב של הילדים?", תהתה האם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרשימה שהופצה בשוגג/מערכת וואלה!, צילום מסך

תלמידי התיכון בכפר סבא קיימו אתמול הפגנת מחאה בבית הספר, ולבשו חולצות עם הכינויים שנכתבו בגנות תלמידים שונים ברשימה, בהם: "סוציומט", "שקרנית", "קטע עם בנים" ועוד. "אני חושבת שמשהו שצריך להשתנות במערכת, אחרת זה לא ילך", אמרה תלמידה שעליה נכתב "נבונה, אך מדברת כמו ילדה בת 4". "לא האמנתי שהמורים שלי יכולים לכתוב עלי דברים כאלה", אמרה. תלמידה אחרת הוסיפה כי "אנחנו לא יוצאים נגד שום אדם ספציפי, אלא רק נגד מערכת שמאפשרת לדברים האלה להתקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully