וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני החג: משפחה בת 13 נפשות פונתה מביתה

קובי דוד

12.3.2013 / 0:17

האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים הורה לפנות את בני המשפחה מדירתם בצפת, לאחר שלא עמדו בתשלום שכר הדירה. אב המשפחה מיואש: "אין לנו לאן ללכת. אנחנו נתונים לחסדי שמיים"

לאבד קורת גג זה קשה, אך לאבד קורת גג רגע לפני חג הפסח זה קשה פי כמה. האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים הורה אתמול (שני) לפנות את משפחת שבבו מהדירה אותה קיבלו בני המשפחה במסגרת הסכם שכירות שנחתם בין הצדדים בבית המשפט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מילדי המשפחה, לצד החפצים המפונים, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

אב המשפחה לא הצליח לעמוד בתשלומי שכר הדירה ונאלץ למצוא עצמו, יחד עם אשתו ו-11 ילדיו, ללא קורת גג שבוע וחצי לפני החג. "אין לנו לאן ללכת. נזרקנו לרחוב", סיפר בכאב האב, אברהם שבבו בן 63. "כל הציוד שהיה לנו בדירה הושלך לרחוב. יש לי 11 ילדים שנותרו ללא קורת גג. אנחנו נתונים לחסדי שמיים".

לפני כ-30 שנה החליט שבבו להרחיב את הדירה שנמצאה ברשותו ברחוב י"א בעיר העתיקה של צפת. "הייתה לי דירה של שני חדרים וחצי בה לא היה לי מקום לגדל את ילדיי", הסביר שבבו. לדבריו, הנכס שנמצא סמוך לדירתו בגודל של חדר וחצי היווה עבורו אפשרות טובה להרחיב את ביתו הקטן עבור המשפחה המתרחבת. "מדובר בחדר וחצי שבו בנינו מטבח קטן כדי שנוכל להאכיל את ילדינו כמו בני אדם ולא על הרצפה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"לא מבין מאיפה כל האטימות הזו". מפנים את הדירה בצפת/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבעיה התעוררה כאשר התברר כי מדובר בנכס המנוהל על ידי האפוטרופוס הכללי בנאמנות עבור בעליו הפרטיים. כדי להשלים את תהליך הרכישה, החליט שבבו לרכוש את הדירה הנוספת באמצעות עסקת "דמי מפתח", מה שהקנה לו חזקה על הנכס, תוך התחייבות לתשלום שכר דירה נמוך על השימוש בו. בין שני הצדדים נחתם הסכם פשרה, במסגרתו ניתנה למשפחה אפשרות להתגורר בנכס תוך התחייבות לשלם דמי שכירות, אלא שאב המשפחה נקלע למצוקה כלכלית קשה שמנעה מבעדו לעמוד בהתחייבות.

לדברי האפוטרופוס הכללי, בחודש אוקטובר האחרון נשלחה התראה לאב המשפחה לפני צו פינוי, אך זה לדבריהם לא טרח לעשות דבר. "ניסינו להגיע לפשרה עם האפוטרופוס הכללי, אך כל הניסיונות עלו בתוהו", הלין שבבו. "יש לי חמישה ילדים הסובלים מבעיות נפשיות. אני אדם חולה לב. לא מבין מאיפה כל האטימות הזו".

"משפחת שבבו פלשה לדירה"

עורך הדין המייצג את משפחת שבבו מסר בתגובה כי "במקביל לפינוי, הוגשה בקשה לעיכוב הליכי הפינוי בבית משפט השלום בעפולה. מרשי טוען כי לא פלש לדירה, אלא קיבל חזקה כשוכר בהתאם לפסק דין. השוכר הוצא מהדירה בעקבות אי תשלום סמלי".

דובר משרד המשפטים, בשם האפוטרופוס הכללי וכונס הנכסים הרשמי, מסר בתגובה: "הנכס ממנו בוצע הפינוי אינו הדירה של משפחת שבבו, כי אם דירה צמודה אליה הם פלשו, לאחר ששברו את הקיר המפריד בין הדירות. האפוטרופוס הכללי נאלץ להגיש בשם הבעלים הפרטיים תביעה לבית המשפט לפינוי הפולשים מהדירה שבניהולו. בהליך זה, הייתה משפחת שבבו מיוצגת על ידי עורך דין. הטענה לפיה הניסיונות להביא לסיום ההליך בדרך של פשרה לא צלחו אינה נכונה. הואיל ודמי השכירות אותם התחייבה משפחת שבבו לשלם בהתאם להסכם הפשרה לא שולמו על ידה, פעל האפוטרופוס הכללי לפינוי הנכס בהתאם להוראות פסק הדין.

"הפינוי נעשה בהליך הוצאה לפועל שבוצע כדין ולאחר שנמסרה למשפחת שבבו התרעת פינוי כבר בחודש אוקטובר 2012. על אף האמור, לא פעלה משפחת שבבו, כמתחייב על פי הדין, לפינוי הנכס כך שאין לה להלין על מועד הפינוי, אלא על עצמה. כמו כן, האפוטרופוס הכללי מנהל תביעת פינוי נוספת כנגד משפחת שבבו בנוגע לנכס הנמצא באזור אחר בעיר צפת, והמצוי אף הוא בניהול האפוטרופוס הכללי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully