וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוף-משנה שלקח קונסולת משחקי Wii יורד בדרגה

10.3.2013 / 0:17

בית הדין הצבאי גזר גם חודשיים עבודות שירות על ליאור רוזנטל, שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת לאחר שלקח את קונסולת המשחקים מחנות מחשבים במרכז הארץ. "עשה דין לעצמו"

צילום: מצלמות אבטחה, עריכה: רן מנחם

בית הדין הצבאי המיוחד בבסיס הקריה בתל אביב גזר אתמול (ראשון) עונש של הורדה בדרגה וחודשיים עבודות שירות צבאיות על קצין בדרגת אלוף-משנה שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת. על פי כתב האישום הראשון שהוגש נגד אל"מ ליאור רוזנטל, הוא גנב לפי כשנתיים קונסולת משחקים מסוג Wii מחנות מחשבים באזור המרכז, במחאה על כך שנמחק מידע מכונן נייד שמסר לתיקון באותה חנות.

לקצין, ששימש באותם ימים מפקד ירי אגד ארטילרי, יוחסו תחילה גם סעיפים של זיוף, שיבוש הליכי משפט, הטרדת עד והשמדת ראיה. זאת לאחר שבמסגרת החקירה, זומן אל"מ רוזנטל למתן עדות ובמהלכה החליף את מכתב ההתנצלות שמסר לבעל החנות, שהעביר אותו לחוקרים. עם זאת, במסגרת הסדר טיעון אליו הגיע עורך הדין של רוזנטל, אבי עמירם, ועו"ד סגן-אלוף שרון זגגי-פנחס מהתביעה הצבאית הוסכם לגזור עליו מאסר שיומר לעבודות שירות והורדה בדרגה לסגן-אלוף בגין התנהגות שאינה הולמת.

השופטים קיבלו את המרת כתב האישום תוך התחשבות בכך שהקצין פוטר מהצבא ואיבד את מקור פרנסתו. הרכב השופטים, בראשות אב בית הדין אלוף-משנה ארז פורת, מתח ביקורת חריפה על התנהגותו של הקצין. בנימוקים להרשעתו, כתבו השופטים כי אל"מ רוזנטל "פעל באופן מתוחכם להחליף ראיה" וכי הוא "עשה דין לעצמו, תוך חוסר יושר ואבדן של דרך המצופה מנושא דרגה בכירה".

עו"ד אבי עמירם אמר לאחר גזר הדין כי "מדובר בהסדר מאוד מוצלח בהתחשב בכך שהקצין יוצא ללא כתם פלילי. אנו מקווים שדרגתו תושב לו בתוך זמן קצר על ידי ועדה מיוחדת שבוחנת השבת דרגות בהתחשב בנתוני הקצין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully