וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: אסטרואיד באורך 140 מטר חלף ליד כדור הארץ

10.3.2013 / 14:40

האסטרואיד, שקיבל את השם 2013 אי.טי, התקרב פחות מזה שחלף סמוך לכדור שלנו בחודש שעבר, ומהמטאור שהתפוצץ מעל שמי רוסיה. "מה שמפחיד זה שהפעם אפילו לא חזינו את הגעתו"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בפעם השנייה תוך פחות מחודש חלף גורם שמימי סמוך לכדור הארץ. האסטרואיד שאורכו כ-140 מטרים - קצת יותר ממגרש כדורגל ממוצע - התגלה רק בשבוע שעבר, וזכה לשם ההולם 2013 אי.טי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האסטרואידים האחרונים לא התקרבו מדי. הדמייה של אסטרואיד פוגע בכדור הארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

שלא כמו קודמו - 2012 די. איי. 14, שהגיע באמצע החודש שעבר למרחק הקרוב ביותר שתועד אי פעם מן הכדור שלנו, אי.טי הגדול ממנו פי שניים חלף במרחק גדול בהרבה: כ-960 אלף קילומטרים, בערך פעמיים וחצי המרחק בינינו לבין הירח.

בשל המרחק הרב, לא ניתן היה לראותו בעין בלתי מזוינת, אך מצלמות מיוחדות הצליחו לתעד אותו במעופו, נע במהירות של כמעט 42 אלף קילומטרים לשעה. פטריק פלוצ'י, העומד בראש השירות "סלו" שתיעד את האסטרואיד אמר כי "מה שמפחיד באסטרואיד הזה, הוא שהפעם אפילו לא חזינו את הגעתו".

האסטרואיד הנוכחי גדול פי שמונה מהמטאוריט שהתפוצץ ברוסיה בחודש שעבר וגרם לנזק רב ולמאות נפגעים, אך מדענים מרגיעים ומדגישים כי כל קשר בין האירועים מקרי בהחלט. על פי התצפיות, בימים הקרובים יחלפו באזורנו שני אסטרואידים קטנים נוספים, אך במרחקים גדולים בהרבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
  • עוד באותו נושא:
  • אסטרואיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully