וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבה על חוף הים: החגבים הגיעו גם לרחבי תל אביב

בעוד משרד החקלאות נערך לאפשרות של חדירת נחילים נוספים לדרום, חגבים בודדים הופיעו גם במרכז הארץ. ההערכה היא כי מדובר בפרטים אחדים שנישאו צפונה בעזרת הרוחות

עדי ראייה דיווחו לוואלה! חדשות כי מספר פרטים של חגבי ארבה נצפו הבוקר (שבת) גם באזור תל אביב. בין היתר נראו החרקים בשכונות צפון העיר ואף בחוף הים. ההערכה היא כי לא מדובר בחלק מנחיל, אלא בחגבים בודדים שנישאו צפונה בעזרת הרוחות. חגבים נוספים נצפו בערים אחרות במרכז הארץ ובחוף, בהן רחובות, אשדוד והרצליה. עם זאת, משרד החקלאות ממשיך בהיערכות להדברת נחילים נוספים שעלולים להגיע מכיוון מצרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זוג חגבי ארבה על חוף הים בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

הבוקר הסתיים ריסוס נגד הארבה באזור ניצנה אשר על גבול מצרים. בנוסף, הסתיימו ריסוסים גם מזרחית ליישוב מגן, שם אותרה להקה של חגבים. הריסוס התבצע ברובו על שטחים לא חקלאיים.

אחרי שאתמול דווח כי מספר חסידות הורעלו כתוצאה מריסוס נגד הארבה, היום מסרו מרשות שמורות הטבע כי מוקדי הארבה שנצפו במהלך היממה האחרונה טופלו באמצעות חומרים שנועדו להשמיד אותם מבלי לגרום לנזק נוסף לטבע. עוד נמסר כי הפעולות שבוצעו על ידי עובדים של משרד החקלאות נעשו בשיתוף אנשי הרשות, ו"בכך נמנעה פגיעה בבעלי חיים נוספים בצד הארבה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זוג חגבי ארבה על חוף הים בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך

האזור שרוסס משמש בית גידול והזנה למינים שונים של ציפורים, בהן מינים נדירים כמו קטה, רץ מדברי, חוברה, חובה ואחרות. חלק מהם נמצא בסכנת הכחדה. עונת האביב היא עונת הנדידה, וציפורים רבות נוחתות "לתדלק" בשטח שהפך כעת למלכודת מוות עבורן.

יצוין כי פעולות הריסוס היו מחויבות המציאות נוכח פלישת נחילי הארבה לשטחי ישראל, ומדובר למעשה בעוד פרק בתחרות על משאבי מחיה בין בעלי החיים לבין הגידולים החקלאיים, שכדי לשמור עליהם מפני מזיקים יש לבצע לעתים פעולות הדברה העלולות לפגוע במידה מסוימת בבעלי חיים שונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארבה בצפון תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארבה במרכז תל אביב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חגב בהרצליה/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • ארבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully