וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפה פרצה בכרמל: 16 צוותי כיבוי השתלטו על האש

קובי דוד וקובי מנדל

8.3.2013 / 0:25

יותר משנתיים אחרי שריפת הענק, פרצה הלילה דליקה ביערות הכרמל, סמוך ליישוב ניר עציון והתפשטה לכיוון כרם מהר"ל. לאזור הוקפצו צוותי כיבוי גם מהמרכז

צילום: שלומי גבאי, עריכה: רן מנחם

16 צוותי כיבוי מתחנות חיפה וחדרה כיבו אמש (שישי) שריפה שפרצה ביערות הכרמל, בשטח פתוח ליד היישוב ניר עציון. צוותי הכיבוי שהגיעו לזירה פעלו באזור הררי מיוער לכיבוי הדליקה, שהתפשטה לכיוון כרם מהר"ל. הכוחות השיגו שליטה על האש. חפ"ק של תחנת חדרה נפתח וריכז את כוחות המשטרה שהוזעקו אף הם. לא נשקפה סכנה לתושבים ולא הייתה הוראה לפינוי בתים.

שריפה בכרמל 8 פברואר 2013. שלומי גבאי, שלומי גבאי
16 צוותי כיבוי השיגו שליטה על האש/שלומי גבאי, שלומי גבאי

לפי שירות הכיבוי וההצלה, מדובר בשריפה שהתפרשה על פני שטח של כעשרה דונם. על מנת להשתלט על האש, הוקפצו לזירה גם שני רכבי כיבוי ממחוז דן, שניים נוספים ממחוז מרכז והם מתכנסים באזור שליד ניר עציון. 7-8 צוותים נוספים מגליל מערבי, עפולה ונצרת בכוננות התייצבות. ראש מועצה אזורית חוף הכרמל, כרמל סלע, מסר כי להערכתו מדובר בהצתה מכוונת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אזור השריפה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השריפה הלילה בכרמל/מערכת וואלה!, צילום מסך

באסון השריפה בכרמל שאירע בדצמבר 2010, נספו 44 צוערי שירות בתי הסוהר, שוטרים, כבאים ומתנדבים. בעקבות האסון החליטה הממשלה ב-2011 להקצות עשרות מיליוני שקלים לשיקום נזקי השריפה. התקציב יועד לשיפוץ הבתים שנפגעו בדליקה ולפיצוי התושבים.

כמו כן, התקציב נועד לממן את שיקום היערות ושיקום הנזקים שנגרמו לחקלאים באזור. התקציב התווסף לתקציב קודם בסך של כ-130 מיליון שקלים שהוקצה בעבר לנושא. בנוסף, החליט הצוות הבין משרדי על סיוע מוניציפלי בסך 80 מיליון שקלים לרשויות המקומיות שנפגעו בשריפה לשם הצטיידות שתאפשר מניעת שריפות עתידיות, סגירת אתרי אשפה בלתי חוקיים, שיקום תשתיות ביישובים שנפגעו ועוד.


השתתף בהכנת הידיעה: שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully