וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד מרומא: בטיסה של רבע שעה הפך האפיפיור לאדם

וירג'יניה די מרקו, רומא

28.2.2013 / 22:32

אף שזו פעם ראשונה מזה מאות שנים שאפיפיור מתפטר מתפקידו, הפרידה ממנו לא הייתה עצובה. בוותיקן ובביתו החדש, רבים הרעיפו היום חיבה על האדם שמתחת לכיפה הלבנה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, רן מנחם

עיניים רבות נישאו אל שמי רומא היום (חמישי) בסביבות השעה 17:00. אנשים יצאו אל הרחובות וניסו לתפוס במבטם את המסוק הלבן הקטן שבו ישב האפיפיור בנדיקטוס ה-16 שעזב באותם רגעים את הוותיקן. המסוק היה בדרכו את עיירת הנופש קסטל גנדולפו בה נהג לבלות האפיפיור את חופשות הקיץ שלו. טיסה קצרה, 15 דקות בלבד, אבל היסטורית. אם בעתיד ישוב האפיפיור למדינה הקתולית הקטנה, הוותיקן, הוא יעשה זאת בתור האפיפיור-לשעבר הראשון בהיסטוריה המודרנית.

תוך כדי הפרידה ההיסטורית, צלצלו הפעמונים בכיכר פטרוס הקדוש, כפי שנהוג בימי חג, ורבים התאספו כשפניהם לקתדרלה. הם רצו להראות את חיבתם לאפיפיור, ואף יותר מכך, לאדם שמתחת לכיפה הלבנה. אחרי הכל, החל מהשעה 20:00 התואר היחיד שיחזיק בו האפיפיור לשעבר יוזף רצינגר יהיה: בן אדם.

נזירות ממתינות לבואו של האפיפיור בעיירה אליה עבר עם תום כהונתו. רויטרס
נזירות ממתינות לאפיפיור בעיירתו החדשה, היום/רויטרס

גם אם הקתולים עדיין מבולבלים מהתפטרות האפיפיור, הפרידה ממנו לא הייתה עצובה. קבלת הפנים בקסטל גנדולפו הייתה אפילו שמחה, ושררה בה אווירת ניצחון. על מרפסת בניין העירייה נתלה שלט גדול שעליו נכתבה המילה "תודה" ומאמינים קראו בהתלהבות את כינויו של רצינגר "בנדטו! בנדטו!". העיירה כולה התאהבה באפיפיור, לאחר שאמר שבה הוא יכול למצוא הכול: אגם, הרים, ואנשים טובים.

עכשיו כשהאפיפיור עזב, החלו גלגלי הבירוקרטיה בוותיקן לנוע בעדינות. המלאכה מרובה: גם הנעת תהליך בחירת האפיפיור הבא, וגם קביעת הנהלים הנוגעים לעניינו של האפיפיור לשעבר. יש לענות על הרבה שאלות שנותרו באוויר, במלאכה אשר מעצבת את ההיסטוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully