וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום האחרון בוותיקן: האפיפיור סיים את תפקידו

בנדיקטוס ה-16 נפרד במסוקו מהוותיקן, ונחת בעיירת נופש בדרום איטליה, שם המתינו לו רבבות בני אדם. בדרכו צייץ בטוויטר: "תודה על כל האהבה והתמיכה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, רן מנחם

האפיפיור בנדיקטוס ה-16 נחת הערב (חמישי) בעיירת הנופש קאסטל גנדולפו בדרום איטליה, שם יחיה מעתה ללא התואר הרם. אלפי מאמינים בוותיקן התאספו כדי לצפות במסך שעל גביו שודרה המראתו של האפיפיור, אליה הגיע האפיפיור בשיירת מכוניות. בדרכו אל עיירת הנופש בה יתחיל את חייו החדשים, צייץ האפיפיור בטוויטר: "תודה על כל האהבה והתמיכה. מי ייתן שתמיד תחוו את האושר הנובע מהצבת ישו במרכז חייכם". לפני המראתו הספיק האפיפיור להפרד מהחשמנים (קרדינלים) בקריית הוותיקן ואמר להם כי מעתה יהיה כפוף לסמכות האפיפיור שייבחר.

בעיירה קאסטל גנדולפו המתינו בהתרגשות לאפיפיור היוצא, ורבבות בני אדם התאספו לקראתו בכיכר העיר. במקום נמצא בלון ענק שעליו הכיתוב: "תודה לך האפיפיור בנדיקטוס – אנחנו איתך". האפיפיור אף הפתיע ונשא דברים בפני האנשים הרבים שבאו לקבל את פניו. "אני רק עולה לרגל אשר סיים את דרכו על הארץ", אמר.

נזירות ממתינות לבואו של האפיפיור בעיירה אליה עבר עם תום כהונתו. רויטרס
נזירות ממתינות לבוא האפיפיור סמוך למשכנו החדש, היום/רויטרס
האפיפיור. רויטרס
בעלייה אל המסוק, היום/רויטרס
מאמינים בוותיקן צופים במסוק שייקח את האפיפיור אל משכנו החדש. רויטרס
מאמינים צופים במסוק על מסלול ההמראה/רויטרס

אתמול נשא האפיפיור היוצא את דרשתו הפומבית האחרונה. בנאום בוותיקן, אמר בנדיקטוס כי הוא מבין את כובד המשקל של ההחלטה שקיבל להתפטר, ולהפוך לאפיפיור הראשון שפורש מתפקידו זה מאות שנים, והבהיר כי הוא עושה זאת לטובת הכנסייה. בנדיקטוס, שנאם בפני כ-150 אלף מאמינים נרגשים בכיכר פטרוס הקדוש, אמר כי הוא "קיבל את ההחלטה הנדירה במודעות מלאה", מפאת גילו ומצב בריאותו.

לדבריו, למרות שהוא פורש מתפקידו הוא ימשיך לשרת את הכנסייה באמצעות תפילה. הוא ביקש ממאמיניו להתפלל למען חבר החשמנים ועבור מי שייבחר כמחליפו בתפקיד. האפיפיור, שנאם בין היתר באיטלקית, בצרפתית, בגרמנית ובאנגלית, התייחס לקשיים שבהם נתקל במהלך כהונתו, ואמר כי אהבתו לכנסייה התבטאה ב"אומץ שנדרש כדי לקבל החלטות קשות ומיוסרות, תוך התמקדות תמידית בטובת הכנסייה ולא בטובתו של היחיד".

(עדכון ראשון: 17:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully