וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדהים: צפו בגשם של אש על פני השמש

"מפל של גיהינום בגודל של פי מאות פעמים ויותר מכדור הארץ", כך הגידור בנאס"א את תיעוד נדיר של שלוש תופעות שמש בו-זמנית, שכללו להבה סולרית ענקית וגשם שמש

סוכנות החלל האמריקאית נא"סא נותנת לנו הצצה לתופעה חריגה של להבה סולרית וגשם אש על השמש. הסרטון של נאס"א שפורסם השבוע מבוסס על צילומים של מערכת התצפית הסולרית (Sun Dynamics Observatory) מה-19 ביולי בשנה שעברה. "הלהבה החלה לצנוח למטה כמו גשם", נכתב באתר של נאס"א, "מפל של גיהינום בגודל של פי מאות פעמים ויותר מכדור הארץ". האירוע כולו התרחש לאורך פרק זמן של 21 שעות ו-31 דקות. בשל הבדלי הזמנים בין כדור הארץ לחלל, מסבירים יוצרי הסרטון כי המערכת צילמה תמונה אחת בכל 12 שניות, אולם הוא מוצג לצופים בקצב של 30 תמונות לשנייה וכך כל אחת מתאימה את עצמה לשש דקות בזמן בכדור הארץ.

לדברי האטסרונומים מדובר באירוע יוצא דופן, משום שהוא כולל שלוש תופעות המתרחשות בכוכב בו-זמנית. מסביב לשמש קיימים שדות מגנטיים בלתי נראים, המקיפים אותה, וכשזו הפיקה להבה סולרית בגודל בינוני מהחלק הימני התחתון, הם התלכדו מעלה לפני השטח שלה (הקורונה) ויצרו את מפל רסיסי האש המכונה גם "גשם העטרה". כתוצאה מכך חלה גם פליטת מסת העטרה ש"נזרקה" החוצה מהכוכב, ובסרטון נראית כמו זרוע שמגיחה לפתע מתוך השמש.

  • עוד באותו נושא:
  • נאס"א
  • שמש
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully