וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד הודה: "שנה קשה ביותר לכלכלה שלנו"

לפי העיתון "וושינגטון פוסט", במסגרת ריאיון טלוויזיוני שבו הציג את תקציב הממשלה לשנה הבאה האשים נשיא אירן את ארה"ב בכך שהיא משמשת בכוחה להפעלת לחץ לא הוגן על ארצו

הסנקציות עובדות? נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'ד, הודה אתמול (שבת) בצעד נדיר כי "זו הייתה שנה קשה ביותר עבור הכלכלה שלנו". לפי העיתון "וושינגטון פוסט", נשיא הרפובליקה האיסלמית אמר את הדברים בריאיון טלוויזיוני בשידור חי שבו הציג את תקציב הממשלה לשנה הבאה. "זו הייתה שנה קשה ביותר לכלכלה שלנו", אמר, והאשים את ארצות הברית בכך שהיא משתמשת בכוחה הרב כדי להפעיל לחץ בלתי הוגן על הכלכלה הקטנה בהרבה של אירן.

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד. AP
"שנה קשה". אחמדינג'ד/AP

מוקדם יותר אתמול נפגש אחמדינג'ד עם יריביו הפוליטיים, האחים עלי וסאדק לריג'ני, כדי לדון עמם על מגוון סוגיות הקשורות לנושאי הפנים והחוץ של ארצם. זאת על רקע סבב השיחות הנוסף שיתקיים מחרתיים בקזחסטן ויעסוק בתכניתה הגרעינית של הרפובליקה. בשיחות ישתתפו מדינות ה"חמש פלוס" - גרמניה וחמש החברות הקבועות במועצת הביטחון, בהן ארצות הברית.

כזכור, לפני שבועיים הצהיר אחמדינג'ד כי טהרן לא תקיים מגעים באשר לתכנית הגרעין שלה כל עוד היא נתונה תחת לחץ. יחד עם זאת, הוא הדגיש כי יהיה מוכן לדון עם המערב בנושא אם יפסיק "לכוון אקדח לארצו". בנאום לציון 34 שנים למהפכה האיסלמית הביע נשיא אירן טון מתון יותר מזה שהשמיע המנהיג העליון של המדינה, אייתוללה עלי חמינאי, שסירב החודש להצעה האמריקאית לקיים משא ומתן ישיר עם ארצות הברית.

בנאום שהועבר בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית של אירן, אמר אחמדינג'ד כי "לא ניתן להפנות אקדח לאומה האירנית ולצפות למשא ומתן. השיחות אינן אמצעי לכפיית דעות". לצד זאת, אחמדינג'ד – שאינו בעל הסמכות להחליט באשר לקיומו של משא ומתן – אמר כי "אם האקדח יוסט, אקיים בעצמי את השיחות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully