וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האפיפיור התפטר בשל סחיטת כמרים הומוסקסואליים"

עיתון איטלקי ציטט גורמים אנונימיים שטענו כי הסיבה להתפטרות בנדיקטוס ה-16 קשורה לחשיפה של סחיטת כמרים הומוסקסואלים בוותיקן. דוברו סירב לאשר או להכחיש הדיווח

האם סקנדל מין חדש בקרב הכמורה הקתולית הוא שהביא להתפטרותו של האפיפיור? לפי דיווח חדש שפורסם אתמול (חמישי) בעיתון האיטלקי "לה רפובליקה", החלטתו של בנדיקטוס ה-16 לרדת מכסאו קשורה לממצאי חקירה פנימית בתוך הוותיקן על סדרת סחיטות על רקע פרשיות הומוסקסואליות בתחומי המדינה הקתולית. דובר האפיפיור סירב לאשר או להכחיש את הדיווח.

לפי הדיווח, שציטט ממקורות אנונימיים, התפטרותו של בנדיקטוס ה-16 קשורה קשר ישיר לחשיפת רשת של הגמונים הומוסקסואלים בוותיקן, שחלקם נסחטו בידי אחרים. עוד נמסר כי האפיפיור החליט כבר ב-17 בדצמבר על התפטרותו – באותו היום בו קיבל עותק מדו"ח שכתבו שלושה קרדינלים על פרשת "ותיליקס", במסגרתה נמצא כי משרתו האישי, פאולו גבריאל, הדליף חומרים רגישים לתקשורת.

האפיפיור בנדיקטוס ה-16, הוותיקן, 11.2.13. AP
לפי הדיווח, התפטרותו של בנדיקטוס ה-16 קשורה קשר ישיר לחשיפת רשת של הגמונים הומוסקסואלים בוותיקן/AP

הדו"ח הכיל "שני כרכים עם קרוב ל-300 עמודים", כך לפי הדיווח האיטלקי, כרוכים באדום. הספרים עבי הכרס הועברו לכספת האפיפיור ויועברו ליורשו של בנדיקטוס ה-16 עם בחירתו. באחד מהתיאורים הוצגו אנשי כמורה שעסקו בפעילות מינית הומוסקסואלית. גורמים בכירים בוותיקן היו נתונים ל"השפעה חיצונית" מהדיוטות עמם היה להם "קשר ארצי". על פי הדיווח בעיתון, זו התייחסות ברורה לסחיטה של אותם אנשי כמורה. "הכל סובב סביב אי הציות למצוות השישית והשביעית", מסר גורם אנונימי ל"לה רפובליקה". הציווי השביעי בנצרות מתקשר לגניבה ואילו השישי לניאוף, אך בדוקטרינה הקתולית הוא משויך למעשים הומוסקסואליים.

בנוסף, דו"ח הקרדינלים זיהה סדרת מקומות מפגש ברומא ומחוץ לה, שכללו וילה מחוץ לבירת איטליה, סאונה בפרברי רומא, מכון יופי במרכז העיר ומעונות באוניברסיטה ששימשו בעבר ארכיבישוף אזורי.

עוזרו האישי של האפיפיור, פאולו גבריאל, החשוד בהדלפת מסמכים רגישים מאי 2012. רויטרס
התפטר בעקבות הגילויים שעלו מחקירת ההדלפה? בנדיקטוס ה-16 ועוזרו האישי לשעבר/רויטרס

לפני כשבועיים הודיע האפיפיור בן ה-85 כי הוא צפוי להתפטר מתפקידו ב-28 בפברואר. מדובר בהתפטרות הראשונה של אפיפיור מכהן זה מאות שנים. לדבריו, הוא יבקש "להמשיך לשרת את הכנסיה הקדושה באמצעות חיים שיוקדשו לתפילה".

הודעתו של בנדיקטוס התקבלה בהלם מוחלט בוותיקן, ודווח כי הוא שמר את החלטתו בסוד אפילו מעוזריו הקרובים ביותר. "אחרי שבחנתי שוב ושוב את המחויבות שלי לאל, הגעתי למסקנה כי בעקבות גילי המתקדם, כוחותיי אינם הולמים יותר את משרתי", אמר האפיפיור בהודעת התפטרותו, ששודרה בתחנת הרדיו של הוותיקן. "קיבלתי את ההחלטה בחירות מוחלטת", אמר, "אחים יקרים, אני מודה לכם במלוא הכנות על כל האהבה ועל והשקידה שבה תמכתם בי בכהונתי, ואני מבקש מחילה על עוונותיי", מסר בנדיקטוס לאנשי הוותיקן.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully