וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב ידוע נחשד בהטרדה מינית של צעירה - וטס לחו"ל

21.2.2013 / 12:02

הרב של חסידות גדולה ומרכזית בירושלים נחשד שניצל את מרותו מול חוזרת בתשובה שהייתה מעריצה גדולה שלו. חסיד שניסה לגרום לצעירה להתלונן הותקף. בעבר נחשד הרב במקרה דומה

סערה בציבור החרדי בירושלים בעקבות חשדות נגד רב ידוע ומוכר של חסידות גדולה ומרכזית בבירה: על פי גורם חרדי, הרב הטריד מינית חוזרת בתשובה צעירה שהייתה מעריצה גדולה שלו, תוך כדי ניצול מרותו כלפיה. לוואלה! חדשות נודע, כי הרב החשוד טס אתמול (רביעי) בצהריים למיאמי. לדברי חסידיו, מדובר בטיסה "למנוחה של מספר ימים". חקירת המקרה נמשכת וההערכה היא כי הרב יזומן בהמשך לחקירה.

חרדים וחיילים ברחבת הכותל בירושלים. AP
החסיד שניסה לסייע למוטרדת הוכה ולאחר מכן ירה בבית אחד מתוקפיו/AP

הפרשה נחשפה לאחר שחסיד פעל בכדי לשכנע את הצעירה להתלונן נגד הרב במשטרה. חסידים של הרב שלא אהבו את ההתעסקות בחשד המביש כנגד רבם הנערץ, תקפו אותו בשבוע שעבר כדי להניא אותו מפעולותיו ולמנוע הגשת תלונה במשטרה. החסיד הוכה ונזקק לטיפול רפואי ותפרים בראשו.

מספר ימים לאחר מכן, ביום חמישי בלילה, נשמעו יריות ליד אחת הדירות במאה שערים, שם מתגורר אחד התוקפים. לאחר זמן קצר נעצר החסיד שהוכה בחשד לירי. במהלך חקירתו הוא מסר אליבי, לאחר מכן הודה במעשה ושוב חזר בו מהודאתו. על פי מקורביו הוא הודה לאחר שהופעל עליו לחץ בחקירה.

עורך דינו של החסיד, שחר חצרוני אמר כי "תקוותי שחקירת המשטרה תעלה כי הוא אינו קשור לירי והוא ישוחרר". החשוד יישאר במעצר עד יום ראשון והתיק הועבר ליאחב"ל להמשך חקירה, מאחר שעל פי הפרטים שנחשפו לחוקרים ומעורבותו של אותו רב ידוע, מצריכה טיפול של יחידה עם משאבים יותר מתאימים לנושא ומאחר שבעבר היחידה חקרה תלונות וחשדות נוספים כנגד אותו הרב, בחשד להטרדה מינית של מספר נשים.

זוהי אינה ההסתבכות הראשונה של אותו הרב: במקרה אחר שפורסם בעבר, ראה חסיד שהגיע אל הרב בשעת לילה מאוחרת דרך החלון שהרב עוטף צעירה ללא בגדים בטלית או שמיכה. גם במקרה זה, החסיד לא שמר את המקרה בלבו ודרש מהרב הסברים על מה שהוא ראה. מקורביו של הרב הפעילו על החסיד ועל האישה לחץ כדי למנוע את פרסום המקרה והגשת תלונה כדי למנוע מבוכה בחסידות. לאחר אותו מקרה, אותו חסיד וחסידים נוספים עזבו את חצרו בגלל המעשה שנחשב חמור מאוד בפרט בחסידות זו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully