וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת אלפים בגדה; 3 עיתונאים ישראלים נפצעו

המפגינים צעדו מביתוניא לכלא עופר כדי להביע הזדהות עם האסירים ששובתים רעב. חלק מהמפגינים יידו אבנים, כוחות הביטחון השיבו בגז מדמיע. הפלסטינים: עשרות מפגינים נפגעו

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

נמשכת ההזדהות עם האסירים השובתים רעב: אלפי פלסטינים מפגינים בשעה זו (חמישי) בביתוניא שממערב לרמאללה בדרישה לשחרר את האסירים השובתים רעב בבתי הכלא בישראל. המפיגינים יצאו מאחד מבתי הספר בעיירה בכוונה להגיע לכלא עופר, אך בהגיעם למעברם הם נבלמו על ידי כוחות הביטחון. במקום מתנהלים עימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון. חלק מהמפגינים מיידים אבנים לעבר הכוחות, שמנגד עושים שימוש נקודתי באמצעים לפיזור הפגנות ובגז מדמיע.

כתב ערוץ 1 יורם כהן וכתב ערוץ 10 רועי שרון נפצעו באורח קל לאחר שנפגעו מאבנים בראשם. הם טופלו במקום. צלם של ערוץ 10, שנפצע גם כן, פונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים הדסה עין כרם. הפלסטינים מדווחים על חמישה פצועים מירי כדורי גומי ועשרות נוספים שנפגעו משאיפת עשן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כתב ערוץ 1 יורם כהן באירוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

כיום, שובתים רעב ארבעה אסירים. הראשון שבהם הוא סאמר עיסאווי, ממשוחררי עסקת שליט, ששובת כבר למעלה מ-200 ימים. אליו הצטרפו גם אימאן שראונה, אף הוא ממשוחררי עסקת שליט, ג'עפר עיז א-דין וטארק קעאדן.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
הפגנת פלסטינים בביתוניא, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
ההפגנה מחוץ לכלא עופר, היום/נועם מושקוביץ
הפגנת פלסטינים בביתוניא, פברואר 2013. יותם רונן
פינוי פצוע ממקום ההפגנה/יותם רונן

בתוך כך, הודיע השייח ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית בישראל, כי הוא פתח אתמול בשביתת רעב בעצמו, לאות הזדהות עם האסירים השובתים רעב. הוא טרם הודיע עד מתי ימשיך לשבות. השייח אינו משתתף בהפגנה בביתוניא, אלא יושב באוהל המחאה שהוקם בנצרת להזדהות עם האסירים השובתים.

במקביל, יתקיים היום בשעות הצהריים בבית משפט השלום בירושלים דיון בכתב האישום שהוגש נגד עיסאוי, השובת רעב יותר במחאה על מעצרו המחודש לאחר שחרורו בעסקת שליט. על פי כתב האישום, עיסאוי, תושב הכפר עיסוויאה שבצפון ירושלים, נכנס לשטח הגדה בניגוד לסיכום עמו במסגרת העסקה.

הפגנת פלסטינים בביתוניא, פברואר 2013. יותם רונן
הפגנות ההזדהות נערכות זה מספר ימים. מחוץ לכלא עופר, היום/יותם רונן
הפגנת פלסטינים בביתוניא, פברואר 2013. נועם מושקוביץ
הפגנת פלסטינים בביתוניא, פברואר 2013/נועם מושקוביץ
הפגנת פלסטינים בביתוניא, פברואר 2013. יותם רונן
הפגנת פלסטינים בביתוניא, פברואר 2013/יותם רונן

שביתת האסירים הפלסטינים הציתה מהומות והפגנות ברחבי הגדה ובאזור כלא עופר בימים האחרונים. במקביל, נמשכו גם העימותים בין המתנחלים לפלסטינים כאשר הבוקר דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" כי עשרות מתנחלים חדרו הלילה לכפר קוסרה שמדרום לשכם. לפי הדיווח, המתנחלים ירו באוויר והציתו שישה כלי רכב השייכים לתושבי הכפר.

אתמול נתפסו שישה ילדים ונערים פלסטינים לאחר שהצליחו לחדור את אחת הגדרות במתחם מחנה עופר, סמוך לרמאללה. חמישה מהם נעצרו, ואחד הצליח להימלט מהמקום. מתחקור ראשוני של הפלסטינים, בני שמונה עד 12, עולה כי מטרת הפריצה לבסיס הייתה ככל הנראה לגנוב מתכות, ולא על רקע לאומני או אחר.

עדכון ראשון: 12:30

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully