וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איבד את ראייתו בגלל נפץ: "כבר לא אוהב את פורים"

קובי דוד

20.2.2013 / 13:43

בפורים שעבר הדליק רון מוריאטי בן ה-9 מטבריה נפץ "רמדאן" שהתפוצץ בידיו ופגע קשה בעינו. "עצוב לי שהחברים שלי עדיין קונים נפצים", אמר. המשפחה: "האסון הבא מעבר לפינה"

שנה חלפה מאז האירוע הקשה שחווה רון מוריאטי בן ה-9 מטבריה. בחג פורים הקודם מוריאטי כמעט איבד את הראייה בעינו הימנית עקב נפץ שהדליק, ושפגע בפניו. לאחר טיפול שיקומי ארוך ומייגע, הוא צפוי לעבור בקרוב ניתוח מורכב לצורך השתלת עדשה תוך-עינית.

"אני כבר לא כל כך אוהב את חג פורים", סיפר השבוע מוריאטי לוואלה! חדשות. "יש לי עדיין סיוטים שבהם אני רואה אש שנדלקת או שאני שומע רעש של נפץ שמתפוצץ. אני מקווה שהחברים שלי לא יתעסקו עם הצעצועים המסוכנים האלה".

רון מוריאטי מטבריה שכמעט ואיבד לפני שנה את מאור עיניו לאחר שנפץ 'רמאדן' התפוצץ בידו עם דודתו, פברואר 2013. יגאל לוי
רון מוריאטי עם דודתו, השבוע/יגאל לוי

בערב חג הפורים הקודם יצא מוריאטי לשחק עם חבריו בגן משחקים בעירו. על פי החשד, ילדה בת 12 נתנה לו נפץ מסוג "רמדאן" וביקשה ממנו להדליק אותו. הוא נעתר לבקשתה והדליק את הנפץ, כשהוא אוחז אותו בין ידיו. עוד לפני שהספיק לזרוק אותו ארצה, הנפץ, באורך 30 סנטימטרים, התפוצץ בחוזקה ופגע בפניו.

מוריאטי הובהל לבית החולים פוריה כשהוא סובל מכאבים עזים בעינו הימנית. בניתוח מורכב הצליחו רופאי בית החולים להציל רק 40% מראייתו בעין הימנית. "אני מנסה לחזור לחיים נורמליים ולהתעלם מהפגיעה בעין", אמר בהתרגשות, "אבל עצוב לי לראות שחברים שלי עדיין מתעסקים וקונים את הנפצים האלה".

"בעלי העסקים מציפים את השוק"

לדברי משפחתו, בשכונה לא למדו לקח מהאירוע הקשה, בייחוד בימים אלה שלפני חג הפורים "ילדי השכונה מסתובבים חופשי עם הנפצים לאחר שרכשו אותם בחנויות הנמצאות בתוך העיר", אמרה אושרה אסרף, דודתו של מוריאטי המלווה אותו. "כואב לי הלב שאף אחד לא מבין את חומרת העניין. האסון הבא ממתין מעבר לפינה. ההורים צריכים לקחת אחריות ולדאוג שילדיהם לא ישחקו עם צעצועים כאלה מסוכנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מירב ורון מוריאטי, שנפצע בעינו מנפץ. ספק 500
בבית החולים לאחר הפציעה/ספק 500

אסרף מציינת כי חומרת העניין נעוצה בקלות הבלתי נסבלת של אותם ילדים הרוכשים וסוחרים באופן חופשי את הנפצים והצעצועים המסוכנים. "המשטרה מנסה לאכוף ולמגר את התופעה. הבעיה היא שבעלי העסקים מציפים את השוק, בעיקר לקראת פורים. חייבים לעשות לזה סוף. רון נפל קורבן למעשה שטות בין ילדים. ראייתו נפגעה, ויש לכך גם השלכות בעתיד. אנחנו לא רוצים להגיד שהכתובת הייתה על הקיר".

במשטרת טבריה החליטו לתגבר את הערנות סביב הנושא. בתחילת השבוע התקיים מבצע רחב היקף בו נתפסו 15 אקדחים היורים כדורי פלסטיק. בנוסף לכך, בעל עסק שמכר נפצים זומן לשימוע. "אנחנו מתגברים את הכוחות על מנת לתפוס את החשודים בנושא", ציין מפקד משטרת טבריה, סגן-ניצב אבי דניאלי. "חשוב לבקש מהציבור, ובפרט מהורי הילדים, לדווח לכוחות המשטרה על כל אירוע חריג כדי שנוכל למנוע תקרית לא נעימה", הוא הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully