וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסטרואיד חלף בשמי ישראל: "זה היה קרוב, היה לנו מזל"

מומחה בתחום סבור שהאסטרואיד שחלף במרחק הקרוב ביותר לכדור הארץ אי פעם "תאם את הציפיות". בשעת השיא בסביבות 22:30 ניתן היה לראות "נקודה חיוורת מובהרת" גם בשמי ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

אסטרואיד שגודלו כמחצית ממגרש כדורגל ממוצע חלף אמש (שישי) על פני כדור הארץ במרחק הקרוב ביותר אי פעם, לפחות מאז החלו הרישומים – וניתן היה לראות אותו גם מעל שמי ישראל. הגרם השמיימי, שזכה לשם DA14 2012, התקרב למרחק של עד 27,700 קילומטרים מפני הכדור - קרוב בהרבה מהירח. הסלע מן החלל, שהתגלה בפברואר האחרון בידי אסטרונום חובב מספרד, חלף סמוך לכדור שלנו במהירות של 13 קילומטרים בשנייה. במצפי הכוכבים ברחבי העולם תצפתו על המאורע.

אסטרואיד הגיע לנקודה הקרובה ביותר אי פעם לכדור הארץ. רויטרס
בסימון הירוק - האסטרואיד חולף על פני הכדור/רויטרס

"סמוך לשעה 22:30 היה השיא. ראו את האסטרואיד ממצפה הכוכבים במצפה רמון והמחזה תאם את הציפיות - ראינו נקודה חיוורת מובהרת", סיפר אמש פרופסור יואב יאיר, חוקר כוכבי לכת ואטמוספיריות במחלקה למדעי הטבע באוניברסיטה הפתוחה. "אסטרונומים לא נותנים תחזיות 'על בערך'. אסטרונומיה זה אחד המדעים הכי מדויקים ולכן אנו יכולים לדעת זמנים מדויקים ובדיוק איך זה ייראה. זה היה מאוד קרוב, היה לנו מזל". הפרופסור הדגיש כי לא מדובר בגשם מטאורים או כדור אש שיעלם ברגע כפי שנצפה הבוקר ברוסיה, אלא נקודת אור שנעה לאט על כיפת השמים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הפגיעה ברוסיה: "הפיצוץ האורקולי גרם לרוב הנזק"

"לא צריך לתפוס מחסה", הסביר מוקדם יותר פרופסור יאיר, אשר התייחס לפיצוץ האור קולי שאירע היום מעל שמי רוסיה, שם נפצעו כ-900 בני אדם, לאחר שמטאוריט אחר התפרק לרסיסים כשהתנגש באטמוספירה: "אין סיכוי שהמטאוריט יפגע בנו הלילה. מה שהולך לעבור מעלינו הוא אסטרואיד, סלע שגודלו כ-40 מטרים, עשוי בעיקר סלעים ומינרלים. הוא 'ישפשף' אותנו כשיעבור בינינו לירח – ויהיה הרבה יותר קרוב אלינו", הסביר פרופסור יאיר. "הוא לא חריג בגודלו, אבל הוא הכי קרוב שהיה אלינו אי פעם. במונחים אסטרונומים, קירבה כזו היא כמעט פגיעה".

"מה שקרה ברוסיה לא יקרה בישראל. דמיינו שהייתה פוגעת בנו חתיכה קטנטנה שמתלהטת והופכת לכדור אש, 'פיירבול' בגודל של אבטיח, שהייתה גורמת לבום על-קולי. אותו פיצוץ על קולי הוא שגרם למרבית הנפגעים ברוסיה, מאחר שהוא הביא לפיצוץ זכוכיות רבות". לדבריו הפרופסור יאיר, אירוע כפי שקרה אתמול ברוסיה קורה פעם-פעמיים בלילה, "אך מאחר ורוב כדור הארץ אינו מיושב, נדיר לתעד מחזה כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully